|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (15.11.2019)
Cílem semináře je obohatit slovní zásobu studentů, zlepšit jejich znalost gramatiky, a především naučit je řešit úkoly pomocí korpusu. V průběhu semestru se budeme zabývat valencí sloves a nejčastějšími kolokacemi substantiv s jinými slovními druhy, pracovat s rozhraním KonText a nástrojem AntConc, pomocí kterého si během semestru vytvoříme vlastní korpus, na jehož základě budeme analyzovat texty studentů s ohledem na nejčastější chyby. Počet studentů v semináři je z kapacitních důvodů omezen na 10. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (15.11.2019)
Požadavky k zápočtu jsou následující: aktivní účast na seminářích, odevzdání tří tematických esejí, řešení domácích úkolů, zápočtový úkol. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Adrian Jan Zasina, Ph.D. (15.11.2019)
Základní: CVRČEK, V. a kol. (2010): Mluvnice současné češtiny 1. Jak se píše a jak se mluví. Praha: Karolinum.
Doporučená: JOHNS, T. (1991): Should you be persuaded: Two samples of data-driven learning materials. Classroom Concordancing: ELR Journal, 4, s. 1–16. VALIŠOVÁ, P. (2011): Výukové materiály založené na korpusu. In F. Čermák (Ed.), Korpusová lingvistika Praha 2011. 2 Výzkum a výstavba korpusu (s. 313−323). Praha: Nakladatelství Lidové noviny. ZASINA, A. J. (2018): O problémech nerodilých mluvčích s kvantitou na základě analýzy korpusových dat. In S. Škodová & M. Hrdlička (Eds.), Čeština jako cizí jazyk v průsečíku pohledů,(s. 281-298). Praha: Univerzita Karlova, Filozofická fakulta. |