PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Phonetics phonology interface: what is phonological? - ALINV914B (Linguistics Prague 2017)
Anglický název: Phonetics phonology interface: what is phonological?
Zajišťuje: Ústav obecné lingvistiky (21-ULING)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/4, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://linguisticsprague.ff.cuni.cz/workshops.html
Garant: doc. Mgr. Michaela Hejná, Ph.D.
Mgr. Jan Křivan, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jan Křivan, Ph.D. (01.05.2017)
Teacher: Michaela Hejná


The advent of more precise acoustic and articulatory techniques in the study of speech production has stimulated
debates surrounding the question which is fundamental within the phonological domain of language: how do we
establish whether a certain phenomenon is of a phonological nature? The existence of uncertain or "difficult"
phenomena in this regard has stimulated interest in the phonetics-phonology interface.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jan Křivan, Ph.D. (01.05.2017)

active involvement in workshop activities

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jan Křivan, Ph.D. (01.05.2017)

The first half of the workshop will be based on the discussions of selected readings. These readings will represent the main (extreme) approaches to the relationship between phonetics and phonology (modular, quasi-modular, fully phonological non-modular, and fully phonetic non-modular). The second half of the workshop will consist of discussions of methodologically oriented exercises.

These will revolve around specific phenomena and how to determine whether their status is phonetic or also phonological.

The readings used in the first half of the workshop will feed into this second half, and it is essential that participants come prepared. Participants are further encouraged to email me about phenomena that are of particular interest to them.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK