PředmětyPředměty(verze: 806)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Human Language and Mind - Thinking and speaking - ALINV415B
Anglický název: Human Language and Mind - Thinking and speaking
Zajišťuje: Ústav obecné lingvistiky (21-ULING)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/2 Z [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / 9 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. doc. Eva Eckertová, Ph.D.
Vyučující: prof. doc. Eva Eckertová, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jan Křivan, Ph.D. (28.06.2017)

Aitchison, Jean 2000. Seeds of Speech, Cambridge U Press

Diessel, G. Learning vs. Growth, in Language in Use, pp. 313-19

Hauser, Marc 2002. Researchers debate the origin of language, in Harvard Gazette

Kandel, Eric 2006. In Search of Memory, W. W. Norton & Company, pp. 1-16

Kress, G. and T. Leuwen, Semiotic Landscape, in Language in Use, pp. 344-9

McGilchrist,The Divided Brain TED talk

Montague, Red 2006. Why Choose this Book, Introduction and ch. 1, Dutton 2006

Pinker, Steven 1994. How the Mind Creates Language, in Language Instinct, HarperCollins

Digital Mind in an Analog World, in Language Instinct

Language is a human instinct, in Third Culture 1995, ch.13, Simon& Schuster

Plag, Ingo Productivity and the Mental Lexicon, in Language in Use, pp. 106-13

Premack, David 2004. Is Language a Key to Human Intelligence?, in Science

Sperber, D. and D. Wilson 1996. Relevance: Communication and Cognition, pp. 1-24, 38, 46-9,172-9

Stubbs, Michael 1998. Language and the Mediation of Experience, in Handbook of Sociolinguistics, Blackwell, ch. 22

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jan Křivan, Ph.D. (28.06.2017)

HUMAN LANGUAGE and MIND is taught as a seminar that introduces a topic through a presentation, discussion and video, poses probing questions, proposes ways of examining and organizing the materials, and analyzes readings.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK