Gramatika japonštiny III/B - AJP100150
Anglický název: Japanese Grammar III/B
Zajišťuje: Ústav asijských studií (21-UAS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 2
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AJP100189
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D.
Prerekvizity : AJP100149
Je záměnnost pro: AJP100089
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (04.02.2021)
Předmět navazuje na Gramatika IIIA.Budeme pokračovat v probírání střední a střední vyšší gramatiky, především složených partikulí a příslovcí. Hlavním používaným textem bude Donna toki dó cukau nihongo hjógen bunkei 500 a návazující pracovní sešit. Zároveň budeme opakovat na testech JLPT N2 a N1. <br>
Pravidelně budou zadávány materiály na samostudium (poslech, čtení).
Podrobná anotace viz Moodle předmětu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)

Cílem je aktivní znalost střední a pokročilé gramatiky.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)

Předmět je ukončen písemným testem. Účast na závěrečném testu je podmíněna průměrem 70% z pravidelných testů.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)

Tomomacu, E., Mijamoto, D., Wakiri, M. Donna toki dó cukau nihongo hjógen bunkei 500, Tokio: ALC, 2010.

Tomomacu, E., Mijamoto, D., Wakiri, M. Donna toki dó cukau nihongo hjógen bunkei 500 - Tanbun kansei renšúčó, Tokio: ALC, 2015.

Kanasugi, P., Kurihara, S., Yamada, H. Japonské složené partikule v příkladech a srovnání, Praha: Karolinum, 2018.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (04.02.2021)

Účast na závěrečném testu je podmíněna průměrem 70% z pravidelných testů a vypracování zadané práce.

Aktivní zvládnutí probíraných gramatických jevů.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Petra Kanasugi, Ph.D. (12.02.2019)

1) Lekce 14: Nesouvisející podmínky, výjimky

2) Lekce 15: Dávání příkladů

3) Lekce 16: Důraz, emfatické výrazy

4) Lekce 17: Téma, tematizace

5) Lekce 18: Přípustky

6) Lekce 19: Příčina, důvod

7) Lekce 20: Hypotetické podmínky

8) Lekce 21: Adversativní hypotetické podmínky

9) Lekce 22: Vyjádření možnosti, nemožnosti, náročnosti, snadnosti

10) Lekce 23: Vyjádření tendence, zdání

11) Lekce 24: Vyjádření procesního charakteru, výsledku

12) Lekce 25: Zápor, částečný zápor

13) Lekce 26: Domněnka, doslech