|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Marc Niubo, Ph.D. (25.09.2017)
Hlavní okruhy témat bakalářských a diplomových prací: - duchovní hudba v Praze cca 1720-1750 - italská opera (nejen)v Praze 18. století - instrumentální koncert 2. poloviny 18. století Pravidelná diskuse nad pracemi studentů je doplňována společným studiem dobových pramenů a četbou vybrané muzikologické literatury, domácí i zahraniční. Znalost angličtiny nutná, němčiny, italštiny a/nebo latiny žádoucí. Základní literatura: A. Jakubcová a kol.: Starší divadlo v českých zemích do konce 18. století, Praha 2006 (rozšířená německá verze 2013) D. Heartz: Music in European Capitals. The Galant Style, 1720–1780, New York: W.W. Norton, 2003 H. Schneider & R. Wiesend: Die Oper im 18. Jahrhundert, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 2001 H. Leuchtmann & S. Mauser: Messe und Motette, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 1998 V. Lébl a kol.: Hudba v českých dějinách, Praha 1989 (kapitoly J. Sehnala a Z. Pilkové) O. Kamper: Hudba v Praze XVIII. věku, Praha 1936 Z obhájených prací semináře: Oratorium Antonia Draghiho Santa Cecilia (1680) Antonín Celestýn Mentzel a hudba v Broumově v 18. století Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách Mešní tvorba Antonína Reichenauera Jan František Novák (?-1771) a jeho mešní tvorba Mešní tvorba Antonia Caldary v Praze Anonymní oratorium Das siebenfältig Verunreinigte (1746)z loretánské hudební sbírky. Philomela pia, sive missae sex F. V. Habermanna Role Ezia ve stejnojmenné opeře Ch. W. Glucka (1750) Giovanni Manzuoli a jeho vokální profil z 60. let 18. století Analýza sepolker Jiřího Ignáce Linka Opera Antonia Salieriho Axur Re d'Ormus v Praze 1788 Klavírní koncerty J. K. Vaňhala - studie srovnávací Antonín Borový a jeho hudební činnost ve Zlaté Koruně na přelomu 18. a 19. století |