|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marc Niubo, Ph.D. (21.09.2023)
Atestace: 1) minimálně 80% docházka a práce v lekcích 2) písemná práce - rozsah cca 10-14 NS - musí obsahovat: úvod, analýzu operního „čísla“ z hlediska dramatického, hudební analýzu, recepci vybrané odborné literatury, srovnání dvou hudebních interpretací, závěr Plánované zahájení výuky: úterý 3. 10. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marc Niubo, Ph.D. (21.09.2023)
Atestace: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marc Niubo, Ph.D. (21.09.2023)
Notové edice ● W. A. Mozart: Cosi fan tutte [facsimile of the autograph score...] Los Altos: Packard Humanities Institute; Kassel: Bärenreiter, 2007 ● W. A. Mozart: Cosi fan tutte [kritická edice v rámci souborného vydání], Kassel: Bärenreiter, 1991/2003/2012 Doporučená literatura: ● Herman Abert / Otto Jahn: W. A. Mozart, Leipzig 1919-21 (5. vydání 1978), anglický komentovaný překlad, Yale 1997 ● Wye J. Allanbrook: Rhytmic gesture in Mozart, Chicago 1983 ● L. Bianconi & G. Pestelli: Storia dell’opera Italiana, vol. 4-6, Torino 1987 (též německy) ● Bruce Alan Brown: W. A. Mozart: Così fan tutte, Cambridge 1995 ● Kristi Brown-Montesano, Understanding the Women in Mozart´s Operas, Berkeley, London 2007 ● Carl Dahlhaus: Zur Methode der Opern-Analyse, in: Musik und Bildung XII, 1980, Nr. 9 (→ Carl Dahlhaus: Vom Musikdrama zur Literaturoper. Aufsätze zur neueren Operngeschichte, 2. přepracované vyd. München – Mainz 1989, s. 11–23) ● Lorenzo Da Ponte: Paměti, Praha 1970 ● A. DelDonna & P. Polzonetti: The Cambridge Companion to Eighteenth-Century Opera, Cambridge 2009 ● Edward J. Dent: Mozart’s Operas, London 21947 ● Alfred Einstein: Mozart. His character, his work, London 1973 ● Edmund J. Goehring: Three modes of perception in Mozart: the philosophical, pastoral, and comic in Così fan tutte, Cambridge 2004 ● Zdeněk Hořínek: O divadelní komedii, Praha 2003 ● Zdeněk Hořínek: Úvod do praktické dramaturgie, Praha 1980 ● M. Hunter & J. Webster: Opera buffa in Mozart’s Vienna, Cambridge 1997 (+ reprinty) ● M. Hunter: The Culture of Opera Buffa in Mozart’s Vienna, Princeton 1999 ● Alena Jakubcová a kol.: Starší divadlo v českých zemích do konce 18. století, Praha 2007 ● Stefan Kunze: Mozarts Opern, Stuttgart 1994 ● H. C. Robbins Landon: Mozart and Vienna, New York 1991 ● Dorothea Link: The National Court Theatre in Mozart’s Vienna, Oxford 1998 ● Franz Xaver Niemetschek: Leben des K.K. Kapellmeisters Wolfgang Gottlieb Mozart, Praha 1798, 21808 (též v novodobém českém překladu) ● Marc Niubo: Emoce a dramaturgie opery buffa. Cornova. 2014, 4(1), 53-60 ● Marc Niubo: Moji Pražané mě uctívají, Praha 2006 ● Patrice Pavis: Divadelní slovník, Praha 2003 ● H. Schneider & R. Wiesend: Die Oper im 18. Jahrhundert (Handbuch der musikalischen Gattungen), Laaber 2001 ● Ian Woodfield: Mozart's Così fan tutte: A Compositional History, Boydel and Brewer 2008 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ● Hudební divadlo jako výzva (ed. H. Spurná), Praha 2004 ● Slovník české hudební kultury, Praha 1997 ● MGG (též online) ● New Grove (2001, resp. online) a New Grove Dictionary of Opera (1996, resp. online) ● Pipers Enzyklopädie des Musiktheaters, München/Zürich 1986-1997 ● Teatrologický slovník – Základní pojmy divadla, Praha 2004 |