|
|
|
||
TENTO KÓD JE POUZE ZÁSTUPNÝ.
Studenti bakalářského programu si zapisují kód AHV110334, resp. AHV110335 (v LS) Studenti magisterského programu si zapisují kód AHV110336, resp. AHV110337 (v LS), v případě pokračování (2. ročník NMgr) kódy AHV110338, resp. AHV110339 (v LS), tj. tzv. specializační semináře pro magistry. Seminář hudby 17. a 18. století je věnován především hudebně-historické problematice, analytickým metodám a interpretačním přístupům. Hlavní okruhy témat bakalářských a diplomových prací: - duchovní hudba v Praze cca 1710-1750 - italská opera (nejen)v Praze 18. století - instrumentální koncert 2. poloviny 18. století Témata z jiných oblastí 17.-18. století jsou vítána! Pravidelná diskuse nad pracemi studentů je doplňována společným studiem dobových pramenů a četbou vybrané muzikologické literatury, domácí i zahraniční. Pasivní znalost angličtiny nutná, dalších jazků jako němčiny, italštiny nebo latiny žádoucí. Základní literatura: A. Jakubcová a kol.: Starší divadlo v českých zemích do konce 18. století, Praha 2006 (+ německá rozšířená verze Theater in Böhmen etc., 2013) D. Heartz: Music in European Capitals. The Galant Style, 1720–1780, New York: W.W. Norton, 2003 A. DelDonna & P. Polzonetti: The Cambridge Companion to Eighteenth-Century Opera, Cambridge 2009 H. Schneider & R. Wiesend: Die Oper im 18. Jahrhundert, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 2001 H. Leuchtmann & S. Mauser: Messe und Motette, in: Handbuch der musikalischen Gattungen, Laaber 1998 V. Lébl a kol.: Hudba v českých dějinách, Praha 1989 (kapitoly J. Sehnala a Z. Pilkové) O. Kamper: Hudba v Praze XVIII. věku, Praha 1936 J. W. Hill: Baroque Music, New York 2005 T. Carter & J. Butt (ed.): The Cambridge History of Seventeenth-Century Music, Cambridge 2005 S. Keefe(ed.): The Cambridge History of Eighteenth-Century Music, Cambridge 2009 Atestace se uděluje na základě - pravidelné aktivní účasti v semináři - odevzdané kapitoly ze seminární/bakalářské/diplomové práce po domluvě s vyučujícím Z obhájených prací semináře: Oratorium Antonia Draghiho Santa Cecilia (1680) Antonín Celestýn Mentzel a hudba v Broumově v 18. století Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách Mešní tvorba Antonína Reichenauera Jan František Novák (?-1771) a jeho mešní tvorba Mešní tvorba Antonia Caldary v Praze Anonymní oratorium Das siebenfältig Verunreinigte (1746) z loretánské hudební sbírky Philomela pia, sive missae sex F. V. Habermanna Role Ezia ve stejnojmenné opeře Ch. W. Glucka (1750) Giovanni Manzuoli a jeho vokální profil z 60. let 18. století Analýza sepolker Jiřího Ignáce Linka Opera Antonia Salieriho Axur, Re d'Ormus v Praze 1788 Klavírní koncerty J. K. Vaňhala - studie srovnávací Antonín Borový a jeho hudební činnost ve Zlaté Koruně na přelomu 18. a 19. století Poslední úprava: Niubo Marc, doc. Mgr., Ph.D. (25.09.2024)
|