|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Michal Pullmann, Ph.D. (18.09.2017)
Kostru kurzu tvoří klasicky představované diachronické dějiny fotografie. Snahou jednotlivých přednášek a diskuse ovšem bude vykračovat za “umělecko-historické” pojetí a sledovat širší dějiny fotografie jako média a technologie. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Michal Pullmann, Ph.D. (18.09.2017)
Podmínky atestace zápočet: aktivní účast referát na vybrané téma návrh editace hesla dle vlastního výběru na české/slovenské verzi webového portálu (typu wikipedia) v rozsahu min. 2 normostrany
Podmínky atestace zkouška: aktivní účast referát na vybrané téma Esej vycházející z vizuální pramenné základny v rozsahu 5 - 8 normostran Ústní představení zpracované eseje a obhajení zpracovaného tématu |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Michal Pullmann, Ph.D. (18.09.2017)
Přehledové práce: Marita Sturken, Lisa Cartwright. Studia vizuální kultury, Portál, Praha 2009 Vladimír Birgus, Jan Mlčoch. Česká fotografie 20. století Aurel Hrabušický, Václav Macek. Slovenská fotografia 1925 - 2000 Ludovíť Hlaváč, Dejiny fotografie. Vydavatelstvo osveta, Martin, 1987 Foto Modernity in Central Europe. 1918 - 1945, Thames & Hudson, London, 2007
Teorie: Karel Císař ed.; Co je fotografie? Herrmenn & synové, Praha 2004 Tomáš Pospěch. Česká fotografie 1938 - 2000 v recenzích, textech, dokumentech. DOST, Hranice, 2010 Tomáš Pospěch. Myslet fotografii: Česká fotografie 1938 - 00, PosiTIF, Praha, 2014 Georges Didi-Huberman. Ninfa moderna, Agite / Fra, Praha, Walter Benjamin. Iluminácie, Kalligram, Bratislava, 1999
Další: Anna Fárová. Dvě tváře, Torst, 2009 Monografické řady: FotoTorst (Torst); Photo Poche (Actes Sud); Umělecká fotografie (SNKLHU / Odeon) |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Michal Pullmann, Ph.D. (18.09.2017)
1) Co je fotografie? Symptom nebo podmínka modernity? Stručné a nebo naopak příliš podrobné dějiny fotografie?
2) Fotografie aneb dlouhé přicházení na svět. Niépce, Daugerre, Talbott.
3) Od desky k celuloidovému filmu. Dlouhá cesta jedné technologie dlouhým stoletím.
4) Ať je to krásné! Vždyť je to přesné! Piktorialismus, Fin de siécle a velké dělení fotografického světa.
5) Od katastrofy k hledání nových výrazů. Avantgardisté a modernisté.
6) Fotografie jako sociální kritik, svědek všednosti i války.
7) Mezi humanismem a sociál realismem.
8) Fotografie pro každého. 60. léta.
9) Barevnost jako norma normalizace.
10) Fotografie jako událost, událost ve fotografii.
11) Dlouhý přechod. Konec analogové éry a vstup do digitální věku.
12) Závěr. Diskuse. |