|
|
|
||
Didaktika francouzského jazyka a literatury I si klade za cíl prohlubovat a upřesňovat obecné pedagogické otázky
ve vztahu k vyučovanému oboru (např. otázku role učitele, motivace žáků, práce s kurikulárními dokumenty, práce s cíli, organizace a plánování výuky apod.) tj. ve výuce francouzštiny s přihlédnutím k její specifické roli v současném světě. Studenti jsou seznámeni se základními principy a metodami cizojazyčné výuky. Kurz upřednostňuje sebezkušenostní a praktický přístup a dále kolektivní reflexi problémových otázek vzdělávání v současném kontextu před frontální výkladovou formou učení. Kurz dále akcentuje rozvoj spolupráce v rámci studentského kruhu, vzájemné sdílení zkušeností z praxe a rozvíjí schopnost poskytování konstruktivní, formativní zpětné vazby. Tématické okruhy: 1. Úvod do didaktiky, Aktéři výuky: Učitel francouzštiny a jeho motivace, nastavení bezpečných vztahů a komunikace v jazykové třídě 2. Učitel: role a kompetence učitele FJ 3. Observace výuky (příprava na náslechovou praxi) 4. Aktéři výuky: Žák ve výuce cizího jazyka, žákovské proměnné v kontextu FJ 5. Motivace ve výuce FJ (principy aktivizace žáků ve výuce FJ) 6. Další aktéři výuky FJ (škola, rodiče, stát, Francie, kurikulární dokumenty, kompetence ve výuce FJ) 7. Proces učení a akvizice jazyků (metodologie výuky cizích jazyků) 8. Cíle výuky francouzštiny, plánování a příprava výuky FJ 9. Obsahy a organizace výuky FJ 10. Práce s výukovými materiály (Učebnice) Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (04.09.2023)
|
|
||
Povinná základní a doporučená literatura
2007.
langues, Paris, Didier, 2010.
2000.
Paris, Didier/Hatier, 1996.
international/Asdifle, 2003.
Grenoble, Presses Universitaires de Grenoble, 2002.
Didier/Hatier, 1996.
digitálních technologií. 1. vyd. Praha, Microsoft, 2016
Clé international, 1980.
1985.
International, 1993.
univerzita, 2012.
Hachette, 1993.
Colin, 2005.
2008.
technologií ve vzdělávání. Praha, Wolters Kluwer, 2015.
phonétique et phonétique en didactique du FLE. Ed. Bořek-Dohalská, M., SukováVychopňová, K.
výuce cizích jazyků 2. 1. vyd. Plzeň, Západočeská univerzita v Plzni, 2017.
l´éclectisme, Paris, CREDIF, Didier, 1994.
international, 1988.;
pp. 37-40.
international, 2005.
No 355, 2008, pp. 19-21.
Synergies Chine, n°8, 2013, pp. 65-81.
Paido, 2009.
Časopisy
Doporučená literatura je dále uváděna průběžně při přednáškách a seminářích.
Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (04.09.2023)
|