|
|
|
||
V tomto pokračujícím intenzivním kurzu jazyka, je opět kladen důraz na procvičování slovní zásoby i gramatických
jevů osvojených v hodinách gramatiky. Výuka je i nadále zaměřena na poslech, konverzaci a schopnost prezentovat stále náročnější témata. Cíl tohoto kurzu: Upevnit a rozšířit slovní zásobu. Být schopen vyjádřit svůj názor. Tematické a konverzační okruhy: Vyjádření podmínky (kalau, jika, jikalau, seandainya) Vyjadřování předpokladů (saya perkirakan/saya perhitungkan/saya ramalkan) Vyjádření názoru (např. menurut pendapat saya/menurut hemat saya/menurut saya/berdasarkan pertimbangan kami/menurut perkiraan cuaca, rasanya besok akan hujan/berdasarkan statistik, saya pikir SBY pasti akan menang, atd.) Vyjádření názoru (s uvedením pádného důvodu) k těmto tématům vztahujícím se k budoucnosti (např. rok 2050): Vybraná konverzační témata: o Sport: Který sport bude nejoblíbenější? Fotbal, badminton, basketbal, vodní polo, šachy, volejbal, plavání nebo golf? o Doprava: Jaký bude nejoblíbenější osobní dopravní prostředek v Praze? Auto, motorka, kolo, helikoptéra nebo loď? o Automobily: Jaký bude neprodávanější automobil v české republice? Škoda, BMW, VW, Toyota, Kia, Honda, Ferrari? o Kuchyně: Jaká bude nejoblíbenější kuchyně? Česká, italská, indonéská, thajská, japonská, čínská? o Věda: Na jaké jiné planetě budou lidé schopni žít? Na Merkuru, Venuši, Měsíci, Marsu, Jupiteru, Slunci? o Telekomunikace: Jaký bude nejprodávanější mobilní telefon? Nokia, Samsung, Motorola, Sony Ericsson, Blackberry, iPhone? o Výpočetní technika: Jaký počítačový operační systém bude nejpoužívanější? Windows, Macintosh, Linux? o Průmysl: Jaký materiál bude nejčastěji používán k výrobě nábytku? Dřevo, kaučuk, papír, umělá hmota, sklo nebo látka? o Měna: Jaká bude nejsilnější měna? Koruna, rupie, euro, britská libra, americký dolar, juan nebo jen? Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (02.03.2016)
|
|
||
Student musí mít minimálně 75% účast na hodinách a průběžně se doma na seminář připravovat. Atestace je ústní a vychází z témat probíraných na hodinách. Absolvování zkoušky z předmětu Praktický jazyk II.b je podmínkou k zápisu Praktický jazyk III.a
Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (02.03.2016)
|
|
||
Základní studijní literatura: Robson, S., Kurniasih, Y., Basic Indonesian. Tuttle Publishing, Singapore 2010. Dubovská, Z., Indonéština, Praha 1998. Tina Mariani, Survival Indonesian: Daily Bahasa Indonesia for Foreigners: An Elementary Course, Jakarta 1995. Harmin Lee; Dorsy Lesmana, Indonesian Conversation for Foreigners, Singapore. Nordholt H. S., Steijlen, F., Percakapan Bahasa Indonesia/Conversations in Indonesian, Leiden 2008. Doporučená literatura: Englebretson, R., Searching for Structure: The Problem of Complementation in Colloquial Indonesian Conversation (Studies in Discourse and Grammar), Amsterdam; Philadelphia 2003. Robson, S., Instant Indonesian : How to Express 1,000 Different Ideas with Just 100 Key Words and Phrases, Boston 2004.
Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (02.03.2016)
|