PředmětyPředměty(verze: 861)
Předmět, akademický rok 2019/2020
  
Praktický jazyk II b - AEIN100047
Anglický název: Practical Indonesian Language II b
Zajišťuje: Ústav asijských studií (21-UAS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/4 Zk [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Michaela Budiman, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Michaela Budiman, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Zdeňka Eclerová (02.03.2016)
V tomto pokračujícím intenzivním kurzu jazyka, je opět kladen důraz na procvičování slovní zásoby i gramatických
jevů osvojených v hodinách gramatiky. Výuka je i nadále zaměřena na poslech, konverzaci a schopnost
prezentovat stále náročnější témata.
Cíl tohoto kurzu:
 Upevnit a rozšířit slovní zásobu.
 Být schopen vyjádřit svůj názor.
Tematické a konverzační okruhy:
 Vyjádření podmínky (kalau, jika, jikalau, seandainya)
 Vyjadřování předpokladů (saya perkirakan/saya perhitungkan/saya ramalkan)
 Vyjádření názoru (např. menurut pendapat saya/menurut hemat saya/menurut saya/berdasarkan pertimbangan
kami/menurut perkiraan cuaca, rasanya besok akan hujan/berdasarkan statistik, saya pikir SBY pasti akan
menang, atd.)
 Vyjádření názoru (s uvedením pádného důvodu) k těmto tématům vztahujícím se k budoucnosti (např. rok
2050):
Vybraná konverzační témata:
o Sport: Který sport bude nejoblíbenější? Fotbal, badminton, basketbal, vodní polo, šachy, volejbal, plavání nebo
golf?
o Doprava: Jaký bude nejoblíbenější osobní dopravní prostředek v Praze? Auto, motorka, kolo, helikoptéra nebo
loď?
o Automobily: Jaký bude neprodávanější automobil v české republice? Škoda, BMW, VW, Toyota, Kia, Honda,
Ferrari?
o Kuchyně: Jaká bude nejoblíbenější kuchyně? Česká, italská, indonéská, thajská, japonská, čínská?
o Věda: Na jaké jiné planetě budou lidé schopni žít? Na Merkuru, Venuši, Měsíci, Marsu, Jupiteru, Slunci?
o Telekomunikace: Jaký bude nejprodávanější mobilní telefon? Nokia, Samsung, Motorola, Sony Ericsson,
Blackberry, iPhone?
o Výpočetní technika: Jaký počítačový operační systém bude nejpoužívanější? Windows, Macintosh, Linux?
o Průmysl: Jaký materiál bude nejčastěji používán k výrobě nábytku? Dřevo, kaučuk, papír, umělá hmota, sklo
nebo látka?
o Měna: Jaká bude nejsilnější měna? Koruna, rupie, euro, britská libra, americký dolar, juan nebo jen?
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Zdeňka Eclerová (02.03.2016)

Student musí mít minimálně 75% účast na hodinách a průběžně se doma na seminář připravovat. Atestace je ústní a vychází z témat probíraných na hodinách. Absolvování zkoušky z předmětu Praktický jazyk II.b je podmínkou k zápisu Praktický jazyk III.a

Literatura
Poslední úprava: Zdeňka Eclerová (02.03.2016)

Základní studijní literatura: Robson, S., Kurniasih, Y., Basic Indonesian. Tuttle Publishing, Singapore 2010. Dubovská, Z., Indonéština, Praha 1998. Tina Mariani, Survival Indonesian: Daily Bahasa Indonesia for Foreigners: An Elementary Course, Jakarta 1995. Harmin Lee; Dorsy Lesmana, Indonesian Conversation for Foreigners, Singapore. Nordholt H. S., Steijlen, F., Percakapan Bahasa Indonesia/Conversations in Indonesian, Leiden 2008. Doporučená literatura: Englebretson, R., Searching for Structure: The Problem of Complementation in Colloquial Indonesian Conversation (Studies in Discourse and Grammar), Amsterdam; Philadelphia 2003. Robson, S., Instant Indonesian : How to Express 1,000 Different Ideas with Just 100 Key Words and Phrases, Boston 2004.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK