|
|
|
||
Seminář pomáhá účastníkům v procesu postupného vymezování tématu diplomové práce, včetně formulace cíle, volby vhodné metodologie, odborné literatury, výzkumného materiálu apod., a směřuje k jejímu konečnému zadání.
V souladu s Pravidly pro organizaci studia na FF UK (V. úplné znění ze dne 13. 5. 2022) je možno atestaci z tohoto předmětu složit nejpozději do konce akademického roku bezprostředně následujícího po ročníku, ve kterém si student tento předmět zapsal, a to v souladu s harmonogramem příslušného akademického roku. Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|
|
||
Kurz je určen pro studenty navazujícího magisterského studia CNES, kteří mají přibližnou představu o tématu diplomové práce, případně i o možném vedoucím. Do semináře se zapisují s cílem téma upřesnit, zvolit vhodnou metodologii, shromáždit relevantní výchozí literaturu apod. a nakonec téma oficiálně zadat. Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|
|
||
Studenti plní v průběhu semestru drobnější i větší úkoly směřující k upřesnění tématu práce, shromažďování literatury ap., účastní se diskusí o pracích ostatních kolegů. Každý účastník ve druhé polovině semestru představí proponované téma své práce v powerpointové prezentaci. Hlavním požadavkem k atestaci je konečná formulace zadání diplomové práce vhodného k zadání do SIS. Podmínky zakončení předmětu jsou stejné v prezenční i distanční formě. Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|
|
||
Kvalifikační práce oboru a jejich posudky – výběr podle individuálních potřeb studentů, resp. témat jejich prací (Repozitář UK, web ÚJKN a další databáze) Další literatura může být specifikována aktuálně (a individuálně), podle skladby zapsaných studentů a témat jejich prací, např.: ČMEJRKOVÁ, S. - DANEŠ, F. - SVĚTLÁ, J. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997 HENDL, Jan: Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace, 3. vyd. Praha: Portál, 2005. KARLÍK, P. - NEKULA, M. - PLESKALOVÁ, J. (eds.) Nový encyklopedický slovník češtiny I, II. Praha: Lidové noviny, 2016. Elektronická verze: Nový encyklopedický slovník češtiny on-line. CzechEncy, https://www.czechency.org/index.html ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon, 2005. ŠESTÁK, Z. Jak psát a přednášet o vědě. Praha: Academia, 2000.
Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|
|
||
Program semináře vychází z potřeb studentů aktuálně směřujících k zadání diplomové práce, bývá tak pokaždé upřesňován podle počtu přihlášených i zaměření budoucích prací. Seminář probíhá ve dvou liniích. Střídá se dvojí typ setkání – hromadné a individuální: 1) Prostřednictvím diskusí i samostaného studia studenti směřují ke konečnému stanovení tématu budoucí diplomové práce a volbě vhodné metodologie, zdrojů apod. Formou powerpointových prezentací studenti představují zamýšlenou podobu práce ostatním a získávají od nich zpětnou vazbu. Na semináře jsou zváni potenciální vedoucí diplomových prací a také úspěšní absolventi, kteří referují o zkušenostech s procesem zrání tématu a vzniku práce. Studenti plní postupně úkoly související s vymezením tématu práce (rešerše zdrojů, stanovení metodologie, formulace zadání do SIS) a posílají ke konzultaci (vedoucí semináře a poté i zamýšlenému vedoucímu práce). 2) Každý účastník absolvuje individuální konzultaci jak s vedoucí semináře, tak se zamýšleným vedoucím (popř. konzultantem) budoucí diplomové práce, poté co jim zašle navrhovanou podobu projektu diplomové práce. V případě potřeby může být výuka adaptována do distanční podoby. Kontakt vyučující se studenty pak probíhá prostřednictvím e-mailů (posílání úkolů podle harmonogramu + zpětná vazba) a několika videokonferencí na platformě Zoom (podle počtu studentů), kde účastníci představí své zamýšlené projekty formou powerpointových prezentací. Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|
|
||
Kurz je určen pro studenty navazujícího magisterského studia CNES, kteří už mají přibližnou představu o tématu diplomové práce, případně i o možném vedoucím. Do semináře se zapisují s cílem téma upřesnit, zvolit vhodnou metodologii, shromáždit relevantní výchozí literaturu apod. a nakonec téma oficiálně zadat.
Poslední úprava: Vaňková Irena, doc. PhDr., CSc., Ph.D. (08.02.2024)
|