Poslední úprava: Mgr. Ondřej Vojtíšek, Ph.D. (30.10.2023)
Povinná literatura:
- BÍLEK, Petr A. Kánon. In Host (Host do školy, č. 4). Brno: Spolek přátel vydávání časopisu Host, 2007, 23(7), s. 22–23.
- BÍLEK, Petr A. Rýžujeme na maturitě z českého jazyka 1: Literatura. In Český jazyk a literatura. Praha: Fortuna, 2001, 52(1–2), s. 6–10.
- BROŽ, František. Učebnice literatury na středních školách versus kurikulární reforma. In Host (Host do školy, č. 1). Brno: Spolek přátel vydávání časopisu Host, 2008, 24(1), s. 31–33.
- ČINÁTLOVÁ, Blanka. Alternativní koncepce literární výchovy na Gymnáziu Jana Keplera. In Literární noviny. Praha: Lidové noviny. 2003, 14(5), s. 10. Dostupné z <http://archiv.ucl.cas.cz/index.php?path=LitNIII/14.2003/5/10.png>.
- FIŠER, Zbyněk a kol. Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, dostupné z <https://munispace.muni.cz/library/catalog/download/873/2751/601-1?inline=&fakulta=FF>.
- HNÍK, Ondřej. Školní literární kánon. In Český jazyk a literatura. Praha: SPN, 2016, 66(5), s. 234–241.
- HOFFMANN, Bohuslav. Chudák Prévert, chudák poezie. In Český jazyk a literatura. Praha: SPN, 2014, 64(5), s. 238–239.
- HRBÁČEK, Josef. Recepce textu, jeho analýza a interpretace. In Naše řeč. Praha: Ústav pro jazyk český AV ČR, 2005, 88 (1), s. 1–8. Dostupné z <http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7813>.
- HRDINA, Martin. K otázce terminologie dějin literatury ve školní literární výchově. In Český jazyk a literatura. Plzeň: Fraus, 2019, 70(3), s. 112–115.
- CHALOUPKA, Otakar. K historickému vývoji pojetí českých literárních učebnic. In Český jazyk a literatura. Praha: Fortuna, 2000, 51(1–2), s. 4–10.
- CHALOUPKA, Otakar. Prostor mezi literární faktografií a literární zážitkovostí. In Český jazyk a literatura. Praha: SPN, 2013, 64(3), 135–141.
- JANOUŠEK, Pavel. K čemu je podivné myšlení o takových věcech, jako je například literatura. In Tvar. Praha: Praha: Klub přátel Tvaru, 2005, 16(1), s. 14–16. Dostupné z <http://archiv.ucl.cas.cz/getpdf?path=Tvar/2005/1/14.pdf>, <http://archiv.ucl.cas.cz/getpdf?path=Tvar/2005/1/15.pdf>, <http://archiv.ucl.cas.cz/getpdf?path=Tvar/2005/1/16.pdf>.
- KOMBEREC, Filip. Dílo Karla Čapka v učebních textech pro střední školy (1918–2018). In Co už tu zbývá z Karla Čapka?: nad autorovým dílem v kontextu středoškolského vzdělávání. Praha: Cherm, 2018.
- KOSTEČKA, Jiří. O výchově ke čtenářství na střední škole. In Řízení školy. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2014, 11(3).
- KUBA, Petr. Čím začít výuku literatury na střední škole? Třeba pohádkou. In Asociace češtinářů [online]. Zveřejněno 29. 8. 2015 [cit. 16. 10. 2015]. Dostupné z <http://www.ascestinaru.cz/cim-jak-zacit-vyuku-literatury-na-stredni-skole-treba-pohadkou/>.
- MIKK, Jaan. Učebnice: budoucnost národa. In Josef Maňák, Petr Knecht (eds.) Hodnocení učebnic. Brno: Paido, 2007.
- MUKAŘOVSKÝ, Jan. Poetika jako základ literární výchovy na střední škole. In Střední škola. Praha: Ústřední spolek českých profesorů, 1943, 23(5), s. 205–215.
- NEZKUSIL, Vladimír. Interpretace textu 2 /metoda/ + Extempore 3 – pokus o systemizaci heuristických otázek. In Nástin didaktiky literární výchovy. Praha: PedF UK, 2004, s. 72–100.
- NIKL, Jiří. Metody projektování učebních úloh. Hradec Králové: Gaudeamus, 1997.
- TOMÁŠEK, Martin. Devatero učebnicových cest k impresionismu a polský přídavek jako inspirace. In Český jazyk a literatura. Plzeň: Fraus, 2020, 70(4), s. 184–192.
- SEGI LUKAVSKÁ, Jana – KUZMIČOVÁ, Anežka. Complex characters of many kinds? Gendered representation of inner states in reading anthologies for Czech primary schools. In L1-Educational Studies in Language and Literature, 22, s. 1–24. 2022.
Doporučená literatura bude upřesněna zvlášť ke každému tématu na Moodlu tohoto kurzu. |