Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Silvie Převrátilová, Ph.D. (09.02.2023)
Smyslem pedagogické praxe je, aby si studenti v reálných podmínkách školy ověřili své znalosti, které nabyli při didaktických seminářích a při seminářích s výukou dětí a mládeže souvisejících. Studenti se účastní minimálně dvou hodin náslechů u svého fakultního učitele a následně samostatně učí 18 hodin na základní nebo střední škole. Minimálně jednou se jejich výuky účastní metodický vedoucí z ÚČJTK. Průběžně fakultní učitel se studentem výstupy analyzuje, hodnotí klady i nedostatky jeho výuky. Studenti se zapojují i do dalšího dění školy. Po absolvování pedagogické praxe na vybrané škole student konzultuje své zkušenosti s metodickým vedoucím praxe. Podmínkou udělení atestace je pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem a schopnost sebereflexe v <br>
průběhu rozhovoru s metodickým vedoucím.
Studenti Učitelství češtiny jako druhého jazyka absolvují praxi v kurzech češtiny pro přijíždějící studenty Erasmu na FFUK. Tyto kurzy jsou 1x nebo 2x týdně po dobu semestru. Studenti učí vždy ve dvojicích (vždy student praxe 1 se studentem praxe 2–4), na plánech lekcí spolupracují. Cílem je týmová spolupráce, vzájemná pedagogická podpora a reflexe. V půběhu praxe probíhají nálsechy a reflexe výuky s vedoucím učitelem.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Robert Dittmann, Ph.D. (16.07.2014)