|
|
|
||
Studenti se seznámí s teorií a praxí tvorby didaktických testů i dalšími způsoby hodnocení se zřetelem k didaktice jazyka. Kurz je zaměřen prakticky, studenti tvoří a vyhodnocují vlastní testové položky a seznamují se se základními principy statistického vyhodnocení dat. Poslední úprava: Paštěka Václav, Mgr. (26.10.2023)
|
|
||
Cílem semináře je seznámit studenkty se způsoby měření výsledků výuky a hodnocením v oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Sekundárním cílem je schopnost studenta samostatně tvořit testové položky v didaktických testech včetně jejich vyhodocení a základů statistického zpracování. Poslední úprava: MORAK9AF (07.09.2018)
|
|
||
Požadavky pro atestaci:
V případě povinné distanční výuky bude kurz porbíhat v reálném čase dle původního rozvrhu prostřednictvím platformy ZOOM. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (05.10.2020)
|
|
||
BYČKOVSKÝ, Petr and Karel ZVÁRA. 2007. Konstrukce a analýza testů pro přijímací řízení. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. F DOUGLAS, D. 2010. Understanding Language Testing. Hodder Education FULCHER, Glenn. 2010. Practical language testing. London: Hodder Education. GREEN, R. 2013. Statistical Analyses for Language Testers. Palgrave Macmillan. HUGHES, Arthur. 2003. Testing for language teachers. 2nd ed. Cambridge: Cambridge University Press. ŠORMOVÁ, Kateřina, Kateřina LUNDÁKOVÁ, Helena FILIPOVÁ, Martin VESELKA, Piotr PIERCIENIAK and Karel ŠEBESTA. 2015. DRUHÝ A CIZÍ JAZYK: OSVOJOVÁNÍ A VYUČOVÁNÍ: Terminologický slovník. Karel Šebesta. Praha: FF UK. Varia. KOLÁŘ, Zdeněk and Renata ŠIKULOVÁ. 2009. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 199 s. Pedagogika (Grada). KOŠŤÁLOVÁ, Hana and Jana STRAKOVÁ. 2008. Hodnocení: důvěra, dialog, růst. Praha: SKAV, 107 s. MCNAMARA, T. c2000. Language testing. Oxford: Oxford University Press, xv, 140 s. Oxford introductions to language study. CHRÁSTKA, M. 1999. Didaktické testy. Brno: Paido, 91 s. SCHINDLER, Radek. 2006. Rukověť autora testových úloh. Praha: centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 86 s. Doporučená literatura: ŠKODOVÁ, Svatava and Jitka CVEJNOVÁ. 2016. Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR: nový formát testu A1. Praha: NUV. Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. Cvejnová Jitka, Geppert Ondřej, Golková Dita, Hajíčková Zuzana, Honzáková Petra, Chvojková Petra, Kubíčková Jitka, Lukášová Jitka, Romaševská Kateřina, Šormová Kateřina. Testy z výzkumů PISA, PIRLS, testy KALIBRO, SCIO, Státní maturitní zkouška Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2020)
|
|
||
Principy jazykového testování, zkoušky z češtiny Postup konstrukce didaktického testu, role testových specifikací Typy testových úloh, jejich vlastnosti Testování čtení Testování čtení Testování poslechu s porozuměním Testování mluvení Testování psaní Hodnotící škály Standard setting Statistika pro účely jazykového testování Hodnocení v předmětu český jazyk Sebehodnocení v jazykovém vyučování Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2020)
|