PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Testování, měření a hodnocení v didaktice jazyka - ABO500584
Anglický název: Language Testing and Evaluating
Zajišťuje: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ABO500585
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Kateřina Šormová, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
V rámci semináře se seznámíme s teorií a praxí tvorby didaktických testů i dalšími způsoby hodnocení se zřetelem k didaktice češtiny jako cizího/druhého jazyka.

Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Požadavky pro atestaci:

  1. Aktivní účast v seminář včetně plnění průběžných úkolů 
  2. Vytvoření tří testových položek

V případě povinné distanční výuky bude kurz porbíhat v reálném čase dle původního rozvrhu prostřednictvím platformy ZOOM.

Kurz je společný s programem Učitelství českého jazyka a literatury, nicméně má poloviční hodinovou dotaci. Z toho plyne důsledek, že pro program Učitelství češtiny jako cizího jazyka je kurz povinný v první polovině semestru (od 6. 10. do 10. 11. včetně. V první polovině semestru budou probírána teoretická témata, v druhé polovině semestru budeme prakticky procvičovat osvojené znalosti prstřednictvím konstrukce vlastního didaktického testu. Účast v druhé polovině semestru (od 17. 11. do 5. 1. 2021 je pro studijní plán s kódem ABO500584 dobrovolná, nicméně doporučená.

Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (24.09.2020)
Literatura

Douglas, D. (2010) Understanding Language Testing. Hodder Education.

Fulcher, G. (2010) Practical Language Testing Routledge.

Fulcher, G. & Davidson, F. (2007) Language Testing and Assessment. London & New York: Routledge.

Green, R. (2013) Statistical Analyses for Language Testers. Palgrave Macmillan.

ŠORMOVÁ, Kateřina, Kateřina LUNDÁKOVÁ, Helena FILIPOVÁ, Martin VESELKA, Piotr PIERCIENIAK and Karel ŠEBESTA. 2015. DRUHÝ A CIZÍ JAZYK: OSVOJOVÁNÍ A VYUČOVÁNÍ: Terminologický slovník. Praha: FF UK. Varia.

ŠKODOVÁ, Svatava and Jitka CVEJNOVÁ. 2016. Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR: nový formát testu A1. Praha: NUV.

Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. Cvejnová Jitka, Geppert Ondřej, Golková Dita, Hajíčková Zuzana, Honzáková Petra, Chvojková Petra, Kubíčková Jitka, Lukášová Jitka, Romaševská Kateřina, Šormová Kateřina.

Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
Sylabus

Principy jazykového testování, zkoušky z češtiny

Postup konstrukce didaktického testu, role testových specifikací

Typy testových úloh, jejich vlastnosti

Testování čtení

Testování čtení

Testování poslechu s porozuměním

Testování mluvení

Testování psaní

Hodnotící škály

Standard setting

Statistika pro účely jazykového testování

Hodnocení v předmětu český jazyk

Sebehodnocení v jazykovém vyučování

Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK