|
|
|
||
V rámci semináře se seznámíme s teorií a praxí tvorby didaktických testů i dalšími způsoby hodnocení se zřetelem k didaktice češtiny jako cizího/druhého jazyka.
Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Požadavky pro atestaci:
V případě povinné distanční výuky bude kurz porbíhat v reálném čase dle původního rozvrhu prostřednictvím platformy ZOOM. Kurz je společný s programem Učitelství českého jazyka a literatury, nicméně má poloviční hodinovou dotaci. Z toho plyne důsledek, že pro program Učitelství češtiny jako cizího jazyka je kurz povinný v první polovině semestru (od 6. 10. do 10. 11. včetně. V první polovině semestru budou probírána teoretická témata, v druhé polovině semestru budeme prakticky procvičovat osvojené znalosti prstřednictvím konstrukce vlastního didaktického testu. Účast v druhé polovině semestru (od 17. 11. do 5. 1. 2021 je pro studijní plán s kódem ABO500584 dobrovolná, nicméně doporučená. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (24.09.2020)
|
|
||
Douglas, D. (2010) Understanding Language Testing. Hodder Education. Fulcher, G. (2010) Practical Language Testing Routledge. Fulcher, G. & Davidson, F. (2007) Language Testing and Assessment. London & New York: Routledge. Green, R. (2013) Statistical Analyses for Language Testers. Palgrave Macmillan. ŠORMOVÁ, Kateřina, Kateřina LUNDÁKOVÁ, Helena FILIPOVÁ, Martin VESELKA, Piotr PIERCIENIAK and Karel ŠEBESTA. 2015. DRUHÝ A CIZÍ JAZYK: OSVOJOVÁNÍ A VYUČOVÁNÍ: Terminologický slovník. Praha: FF UK. Varia. ŠKODOVÁ, Svatava and Jitka CVEJNOVÁ. 2016. Připravte se s námi na zkoušku z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR: nový formát testu A1. Praha: NUV. Referenční popis češtiny pro účely zkoušky z českého jazyka pro trvalý pobyt v ČR – úrovně A1, A2. Cvejnová Jitka, Geppert Ondřej, Golková Dita, Hajíčková Zuzana, Honzáková Petra, Chvojková Petra, Kubíčková Jitka, Lukášová Jitka, Romaševská Kateřina, Šormová Kateřina. Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (27.01.2020)
|
|
||
Principy jazykového testování, zkoušky z češtiny Postup konstrukce didaktického testu, role testových specifikací Typy testových úloh, jejich vlastnosti Testování čtení Testování čtení Testování poslechu s porozuměním Testování mluvení Testování psaní Hodnotící škály Standard setting Statistika pro účely jazykového testování Hodnocení v předmětu český jazyk Sebehodnocení v jazykovém vyučování Poslední úprava: Šormová Kateřina, Mgr., Ph.D. (31.08.2020)
|