|
|
|
||
Cílem semináře je seznámit studenty s problematikou pedagogické komunikace, s tradicí a metodami jejího výzkumu a přispět k rozvoji jejich komunikativní kompetence. Dílčí teoretická témata, probraná formou studia odborné literatury a diskuse o ní, budou směřovat k praktickému využití formou modelových cvičení a výzkumných projektů. Poslední úprava: Smolková Eva (24.01.2012)
|
|
||
Povinná literatura:
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 1994. GAVORA, P. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005. HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2003 LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha: Victoria publishing 1989. MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno: MU, 1995. NAVRÁTIL, S.; KLIMEŠ, K.; FLEISCHMANN, O. Komunikace v pedagogických situacích. Ústí nad Labem: PF UJEP 1992. PAŘÍZEK, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. Praha: SPN 1990. PETTY, G. Moderní vyučování. Praktická příručka. Praha: Portál, 1996. PROKEŠOVÁ, L.; STUCHLÍKOVÁ, I. K vybraným problémům pedagogické komunikace. Č. Budějovice: PF JU 1990. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. SVOBODOVÁ, J. Jazyková specifika školské komunikace a výuka mateřštiny. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2000.
Vybrané příspěvky z pedagogických a didaktických periodik. Poslední úprava: Smolková Eva (24.01.2012)
|
|
||
Aktivní práce v semináři, prezentace výzkumného projektu zadaného v semináři, písemná analýza vybraného problému (podklad pro ústní zkoušku), ústní zkouška Poslední úprava: Smolková Eva (24.01.2012)
|
|
||
Hlavní tematické okruhy:
Poslední úprava: Smolková Eva (24.01.2012)
|