|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (04.10.2021)
Každý seminář se bude zabývat specifickým akvizičním problémem, jehož řešení bude výsledkem práce v těchto 5 blocích: 1. úvodní diskuse o problému ve skupinách zaměřená na práci s vlastní zkušeností, s vlastními názory a předchozími znalostmi; 2. diskuse výzkumného designu vedoucího k tomu, jak by se tato problematika dala odborně zkoumat; 3. definice klíčových teoretických aspektů a proměnných; 4. seznámení se s existujícími teoriemi a metodologickými přístupy k empirickému studiu problematiky; 5. vyhodnocení dopadu na procesy učení se a vyučování cizím jazykům. Předmět je vyučován v angličtině. Cíle kurzu Studenti budou schopni mj.: – identifikovat obecné i specifické procesy učení, které se uplatňují při akvizici jazyka; – popsat charakteristické aspekty základních teorií učení; – popsat procesy akvizice mateřštiny a cizího jazyka; – srovnat procesy akvizice mateřštiny a cizího jazyka; – popsat procesy akvizice u bilingvních jedinců a charakteristiky jejich jazykových kompetencí; – vyhodnotit význam situačních proměnných při akvizici jazyka; – vyhodnotit význam žákovských proměnných při akvizici jazyka; – aplikovat situační a žákovské proměnné na vyučování cizího jazyka; – vysvětlit, jak funguje paměť a jak podmiňuje jazykovou akvizici; – popsat zákadní teorie jazykové akvizice a parametry, s kterými pracuje a aplikovat je na rozbor procesů při jazykovém vyučování. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (28.10.2019)
Všechny požadavky pro zápočet je nutné splnit do konce zkouškového období akademického roku, ve kterém si student předmět zapsal. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (04.10.2021)
Výběr literatury: Zákadní literatura: Gass, Susan M., Jennifer Behney, and Luke Plonsky.Second Language Acquisition: An Introductory Course. 5th ed. New York: Routledge, 2018. Lightbown, Patsy, and Nina Margaret Spada. How Languages Are Learned. Fourth edition. Oxford Handbooks for Language Teachers. Oxford: Oxford University Press, 2013.
Doporučená literatura: Cook, Vivian. Second Language Learning and Language Teaching. London: Hodder Education, 2016. Dörnyei, Zoltán, Ryan, Stephen. The Psychology of the Language Learner Revisited.Routledge, 2015. Ellis, Rod. The Study of Second Language Acquisition. Oxford; New York: Oxford University Press, 2008. Ellis, Rod, ed. Exploring Language Pedagogy through Second Language Acquisition Research. Routledge Introductions to Applied Linguistics. London ; New York: Routledge/Taylor & Francis Group, 2014. Fernández, Eva M. Fundamentals of Psycholinguistics. Fundamentals of Linguistics. Chichester, West Sussex; Malden, MA: Wiley-Blackwell, 2011. Gass, Susan M, and Alison Mackey, eds. The Routledge Handbook of Second Language Acquisition. London; New York, NY: Routledge, 2012. Johnson, Keith. An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching. 2nd ed. Learning about Language. Harlow, England; New York: Pearson Longman, 2008. Mitchell, Rosamond, Florence Myles, and Emma Marsden. Second Language Learning Theories. London; New York: Routledge, 2013. Ortega, Lourdes. Understanding Second Language Acquisition (2nd edition). London: Hodder education, 2020. Saville-Troike, Muriel. Introducing Second Language Acquisition. 3rd ed. Cambridge Introductions to Language and Linguistics. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2016.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (04.10.2021)
Požadavky k zápočtu – aktivní účast s maximálně dvěma absencemi; – sestavení části učitelského portfolia vycházející z některého z témat zadaných vyučujícím (viz zadání v Moodle) – příprava na seminář dle zadání každý týden. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D. (04.10.2021)
Syllabus for Language-learning theories and practice for teachers (PhDr. Tomáš Gráf, Ph.D.) Seminar 1 Seminar 2 Seminar 3 Seminar 4 Seminar 5 Topic: Different scenarios for learning L2 Seminar 6 Seminar 7 Seminar 8 Seminar 9 Seminar 10 Seminar 11 |