|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (11.09.2022)
|
|
|||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (15.10.2020)
Klasická evropská nástrojová literatura 18., 19. a 20. století. Notový materiál. Audionahrávky a videonahrávky interpretačních výkonů. Recenze koncertního života. Classical European instrumental literature of the 18th, 19th and 20th century - music material. Audiorecords and vidoerecords of stage performances. Reviews from the concert life. BURLEY-ALLEN, M. Listening. The Forgotten Skill. New York : John Willey, Inc. 1995. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (12.09.2022)
Podmínkou započtení předmětu je aktivní účast ve výuce, kreativita a instrumentální vystoupení alespoň menšího rozsahu nejméně jednou za akademický rok |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (12.09.2022)
Komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi. Pro výchovu budoucích pedagogů má interpretačně-pedagogický seminář nezastupitelný význam. |