|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
hospituje 4-6 vyučovacích hodin biologie, vyučuje 15 vyučovacích hodin a 4 vyučovací jednotky laboratorních prací. V případě distanční výuky pomáhá fakultnímu učiteli s přípravou a vedením vyučovacích jednotek online. Kromě zapsání předmětu do SISu je třeba přihlásit se na praxi do 15. ledna (pro praxi v letním semestru) nebo do 15. června (pro praxi v zimním semestru) přes přihlašovací tabulku Google Docs sdílenou dr. Jelenem. Podrobné informace jsou v Google Classroom. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (15.07.2023)
ČAPEK, R. (2017). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2019). Líný učitel. Cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2020). Líný učitel. Kompas moderního učitele. Praha: Raabe s. r. o. FONTANA, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál. Fořtík, V., Fořtíková, J. (2O15). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. GANAJOVÁ, M. a kol. (2021). Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika. GILBERT, I. (2013). Essential Motivation in the Classroom. New York: Routledge. KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, a. s. KOLEKTIV AUTORŮ (2020). Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Praha: PřF UK. https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/praxe-online.pdf KOPŘIVA, P. a kol. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál. LACINA, L., KOTRBA, T. (2015). Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal. MAREŠ, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. PETTY, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál. SIEGLOVÁ, D. (2019). Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. SITNÁ, D. (2013). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a. s. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU - účast na instruktážní schůzce (před praxemi),reflexní schůzce (po praxích) a zápočtové schůzce (v případě distanční výuky budou vedeny online formou přes Google Meet) - včasné odevzdání rozvrhu (nahrání do moodlu) a dodržení pravidel pro hospitace didaktiků KUDBi - odevzdání formuláře A+B, C, 2x záznamu z hostitace (ze začátku praxe a z konce praxe) - hospitace předepsaného počtu hodin a odevzdání záznamů z hospitací (náslechových hodin) ke kontrole - odučení předepsaného počtu hodin: 19 (15 vyučovacích hodin, 4 vyučovací jednotky laboratorní práce/praktická cvičení) - odevzdání kompletních příprav včetně pracovních listů, testů, her, prezentací (vždy nahraných do Google Classroom) atd. (přípravy musí obsahovat všechny náležitosti) ke kontrole. Každá odučená hodina bude ohodnocena fakultním učitelem i samotným studentem - vedení biologické / přírodovědné exkurze a odevzdání podkladů k exkurzi včetně přípravy na exkurzi, trasy, pracovních listů a hodnocení ke kontrole - písemné přípravy na každou hodinu musí dostat k posouzení fakultní učitel aspoň den před vyučovanou hodinou - audionahrávka jedné vyučovací jednotky a vlastní rozbor svého ústního projevu - portfolio použitých aktivizačních metod, her a aplikací, projektů, kritéria hodnocení, ukázky zpětné vazby od žáků - vyplnění elektronického reflexního dotazníku (do týdne po skončení praxí) |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Irena Chlebounová (13.07.2023)
Pro závazné přihlášení na pedagogickou praxi v letním semestru vyplňte do 15.1. tabulku (přihlašování) poslanou dr. Jelenem. Nutnou podmínku pro nástup na praxi I je absolvování náslechové praxe (pokud máte tuto povinnost ve svém studijním plánu)!!! |