|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Parry Martínková, Ph.D. (29.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Parry Martínková, Ph.D. (13.09.2023)
The basic learning outcomes are: - students understand the basic principles of ethics in research and can apply them in research work; - students oriented themselves in the problem of defining the basic concepts of scientific research and know the basic mistakes in defining concepts; - students have the ability to critically evaluate existing definitions; - students understand how science works at the most general level (especially the goals of science and the position of scientists in science); - students have a more comprehensive approach to scientific work. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (26.03.2021)
Povinná literatura: Blahuš, P. On methodological aspects of building human movement science: psychometry and kinanthropology. Acta Universitatis Carolinae - Kinanthropologica, 2004, vol. 40, no. 2, p. 5-18. Fajkus, B. Filosofie a metodologie vědy. Praha: Academia, 2005. Fay, B. Současná filosofie sociálních věd. SLON 2002. Vybrané kapitoly. Grondin, J. Úvod do hermeneutiky. Praha: Oikoymenh, 1997. Vybrané kapitoly. Helsinská deklarace WMA Etické zásady pro lékařský výzkum s účastí lidských bytostí. Dostupné na: https://www.wma.net/wp-content/uploads/2016/11/Helsinska-deklarace-WMA-preklad-2013.pdf Hempel, C. G. Filosofie přírodních věd. Červený Kostelec: Pavel Mervat, 2015. Vybrané kapitoly. Hobza, P. Filosofie a věda. Praha: Oikoymenh, 2015. Vybrané kapitoly. Kuhn, T. S. Struktura vědeckých revolucí. Praha: Oikoymenh, 1997. Vybrané kapitoly. Peregrin, J. Filosofie jazyka. Praha: Triton, 2003. Vybrané kapitoly. Russell, B. The Problems of Philosophy. Oxford: Oxford University Press, 1976.
Doporučená literatura: Delanty, G. Social Science. Buckingham: Open University Press, 1997. Popper, K. P. Logika vědeckého zkoumání. Praha: Oikoymenh, 1997. Wittgenstein, L. Filosofická zkoumání. Praha: FÚ AVČR, 1993. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Parry Martínková, Ph.D. (14.02.2023)
ZÁPOČET: |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Parry Martínková, Ph.D. (29.01.2022)
1. Úvod. Historický vývoj vědy. 2. Etické aspekty výzkumu - obecné pojetí. 3. Etické aspekty výzkumu - konkrétní příklady. 4. Filozofie a její metody. Problematika jazyka a jeho vztah k teorii. 5. Rozdíl mezi výzkumem v rámci filozofie, sociálních věd a přírodních věd. 6. Problematika překládání cizojazyčných textů. 7. Problematika definování I. - principy pro formulování definic. 8. Problematika definování II. - tvorba a diskuse konkrétních definic, důsledky pro praxi a život. 9. Popperovo pojetí vědy. 10. Problematika vědeckých paradigmat (Kuhn). 11. Hermeneutika a problematika interpretace. 12. Téma pravdy ve filozofii vědy a filozofii. 13. Věda, hodnoty a vědecká racionalita. 14. Souhrn.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Parry Martínková, Ph.D. (29.01.2022)
Materials for students are on Moodle 1 (Faculty of Physical Education and Sport, Department of kinanthropology, name of the course). |
Rozpis datumový | |||||||
Den | Datum | Popis | Učitel | Soubory | Poznámka | ||
Úterý | 26.03.2024 | Learning about concepts: Concept of punishment | prof. Silvan James Parry |