|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (07.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (07.09.2020)
Primární cíl: Využít řešení úloh jako nástroje k budování kognitivní struktury studenta. Orientací na řešitelské strategie bude systematicky rozvíjena metakognice studenta. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (13.10.2020)
Online výuka bude probíhat v době naplánovaného rozvorhu na tomto odkaze: https://meet.google.com/xni-qdjw-zff Na stejném odkaze budou probíhat i individuální/skupinové konzultace dle dohody. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (07.09.2020)
Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M., Staudková, H.: Matematika pro 3. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2009 Blažková, R., Matoušková, K., Vaňurová, M.,: Matematika pro 4. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2009 Justová, J.: Matematika pro 5. ročník základních škol. Nakladatelství ALTER, Všeň. 2008 Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J. Michnová, J.: MATEMATIKA 3, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2009 Hejný, M., Jirotková, D., Bomerová, E.: MATEMATIKA 4, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2010 Hejný, M., Jirotková, D., Bomerová, E., Michnová, J.: MATEMATIKA 5, učebnice pro základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2011 Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Opava, Z.: Matematika kolem nás, Albatros Hejný, M.: Barevná bludiště. Materiál KMDM. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematiky, Praha, 1998. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (13.10.2020)
Výuka bude vedena důsledně konstruktivistickým způsobem. Hlavním nástrojem výuky budou problémové situace a jejich řešení studenty. Studenti budou důsledně vedeni k vlastní tvorbě obtížnostně odstupňovaných kaskád úloh se zaměřením na individuální potřeby žáků. Výuka bude organizována dle rozvrhu v SISu, dále jsou možné online hromadné/individuální konzultace dle dohody s vyučujícím. Online výuka bude probíhat v době naplánovaného rozvorhu na tomto odkaze: https://meet.google.com/xni-qdjw-zff Na stejném odkaze budou probíhat i individuální/skupinové konzultace dle dohody. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (07.09.2020)
Požadavky k ukončení kurzu klasifikovaným zápočtem (KZ): V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prezenční výuku na fakultě bude upřesněno vyučujícími jednotlivých seminářů: a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů zadaných elektronicky (mailem nebo v Moodlu)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Kloboučková (07.09.2020)
2. Metoda dramatizace (od dramatizace k simulaci a k tabulce, tvorba proceptu). 3. Metoda rozkladu: a) řetězení, b) klasifikace. 4. Série specifických metod (simplifikace, od konce, geometrické místo bodů, analogie atd.). 5. Odhalování pravidelností v různých prostředích metodou: posloupnosti, tabulky, grafu (procesuální uchopení pravidelností pomocí rekurze i konceptuální pomocí vztahu). 6. Metoda uvolňování konstant (jako nástroj procesu zobecňování v prostředí geometrickém, aritmetickém, algebraickém i kombinatorickém). Uvedená témata budou řešena na matematickém obsahu v těchto oblastech: Rovnice a soustavy na I. stupni ZŠ, Sčítání tří přirozených čísel v oboru do 100, Barva jako parametr pro aditivní algoritmy, Slovní úlohy o věku, Orientovaná úsečka na I. stupni ZŠ, Obsah obrazce jako pokrývání plochy různými polynimy, Volné a závislé proměnné v aditivní struktuře, Nelineární číselné řady. |