|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
Cíle předmětu jsou formulovány následujícím způsobem:
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
Kurz je nastaven na celkovou bodovou hranici 0 až 100 bodů. Pro získání zápočtu je potřeba dosáhnout alespoň 75 bodů. Bodové hodnocení souvisí s plněním průběžných úkolů. Bodové rozdělení je následující: Úkol 1: co všechno potřebuji, abych dobře zvládla / zvládl napsat bakalářskou práci? Úkoly 1 až 4 jsou hodnoceny 0 body za neodevzdání, 5 body za odevzdání úkolu, v němž bude patrná snaha naplnit zadání, ale který se nepoved až 25 body za kvalitně odvedený úkol.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
K úspěšnému zakončení předmětu je potřeba získat min. 75 bodů z jednotlivých úkolů. Od studentek a studentů se očekává, že budou schopni aplikovat znalosti získané v průběhu semestru a to včetně adekvátní terminologie. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
Základní literatura ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 209 s. Studijní texty; sv. 34. ISBN 80-86429-40-7. MAREŠ, Jiří. Přehledové studie: jejich typologie, funkce a způsob vytváření. Pedagogická orientace, 2013, 23.4: 427–454-427–454. JAAKKOLA, Elina. Designing conceptual articles: four approaches. AMS review, 2020, 10.1: 18-26. Ostatní doporučené publikace: APUKE, Oberiri Destiny. Quantitative research methods: A synopsis approach. Kuwait Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review, 2017, 33.5471: 1-8. BABBIE, Earl R. The practice of social research. 12th ed. Belmont, CA: Wadsworth, 2010. xxiv, 530, [76] s. ISBN 978-0-495-59842-8. (s. 113-122). MAREŠ, Jiří. Výukové případové studie a jejich využití. Orbis Scholae, 2016, 10.1: 121-139. NOVOTNÝ, Jan a SVOBODOVÁ, Jindřiška. Jak pracuje věda. 2. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 112 s. ISBN 978-80-210-7727-0. (kap. 1 až 3). ŘIHÁČEK, Tomáš a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 190 s. ISBN 978-80-210-6382-2. (pouze pro základní orientaci, nepředpokládá se detailní znalost textu). SLAVÍK, Jan a kol. Kazuistiky v transdidaktickém přístupu. In Jan Slavík, Stará, Jana, Uličná, Klára, Najvar, Petr. Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. s.11-46. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 44. ISBN 978-80-210-8758-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-8768-2017. ŠANDEROVÁ, Jadwiga. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 209 s. Studijní texty; sv. 34. ISBN 80-86429-40-7. V průběhu kurzu se pracuje také s aktuálními publikovanými teoretickými a výzkumnými statěmi z oblasti sociální práce, které slouží jako podklad pro jednotlivá cvičení. Tyto texty jsou také součástí moodl2 a jsou každý akademický rok upravovány. Obsah těchto textů není součástí zápočtového testu a studentky a studenti je nemusí znát. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
V průběhu semestru budou využity následující postupy: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Radek Vorlíček, Ph.D. (16.09.2023)
- základní znalost oboru sociální práce, která odpovídá absolvování předmětů L0086 a L0087 |