|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
Cílem kurzu je |
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
Konforovič, A.G.: Významné matematické úlohy. SPN, Praha, 1989. Materiály v Moodlu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
Výuka bude vedena formou přednášek a seminářů, nutné je i samostudium, vítány jsou také individuální konzultace s vyučujícími. Hlavní výukovou metodou je autonomní řešení úloh a problémových situací, skupinová diskuse o možných řešitelských postupech, vlastní tvorba úloh s odstupňovanou obtížností. Nutností je také individuální řešení úloh (odstupňované obtížnosti) a zkoumání jednoduchých problémových situací, diskuze a obhajoba vlastního řešení. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (20.02.2024)
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu (3 kredity = 75-90 hodin práce): 4. Na konci semestru odevzdání eseje o svém postoji k matematice s důrazem na zlomové momenty. Reflexi napište po posledním semináři, ne dříve, a odevzdejte jako úkol v Moodle nejpozději jeden den před termínem zápočtového testu. (5 hodin) 5. Seminární práce (upřesnění bude v Moodle a na prvním semináři). (30 hodin) Ostatní: konzultace s vyučujícím či ve studentských skupinách, studium povinné a doporučené literatury a dalších zdrojů, samostatná práce (7-22 hodin) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. (29.01.2023)
Při přednáškách se budou probírat tato témata: Řady a posloupnosti, Násobení - historický aspekt - duplicírka, egyptské násobení, násobení s římskými čísly, násobilkové obdélníky, rovnice, Sčtíání a odčítání - Autobus, Algebrogramy, Vývojové diagramy, Slovní úlohy. Na seminářích budou výše uvedená témata procvičována a navíc budou otevřená témata: A. sémantické prostředí Děda lesoň, B. strukturální prostředí Hadi, C. Strukturální prostředí Šipkových grafů, D. Kaprekar. Cílem je rozvoj schopností u studenta - řešit lineární rovnice o jedné i více neznámých, - užít neznámé pro popisy vztahů a dosazování do rovnice jako metoda pochopení podstaty a řešení rovnic žáky mladšího školního věku, - chápání změn, popisů procesů (variace modelů) - chápání pravidelností, experimentování s objekty a konstrukce analogických modelů, popisy změn slovem, sérií obrázků a zachycení podstaty změn posloupností vztahů, užití proměnné k popisu situací. |