Poslední úprava: prof. PhDr. Ladislav Daniel, Ph.D. (15.05.2021)
FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání. Praha/Jinočany: Nakladatelství H&H, 2008. ISBN 978-80-7319-076-7.
FULKOVÁ, M. (2009) Vše v jednom. Metafora kultury jako textu a jeho intertextová povaha. Výtvarná výchova, 2009, roč. 49, č. 2-3, str. 4- 9. ISSN 1210-369.
DANIEL, L. (2008) Umění vidět umění. Úvod do interpretace obrazu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. ISBN 978-80-244-2000-4. KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000.
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 1 a 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)
BERGER, J.(2016) Způsoby vidění, Praha: Labyrint. ISBN 978-80-87260-78-4.
MITCHELL, W.J.T. (2017)Teorie obrazu, Praha: Karolinum. ISBN 9788024632025.
MIRZOEFF,N. (2019) Jak vidět svět, Praha: Artmap 2019. 978-80-906599-5-7.
ŘÍHOVÁ, K., & BLÁHA, L. (2017) Umělecké dílo a dětský divák. Výtvarná výchova, 57 (3–4), 72–80. ISSN 1210-369.
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Proces interpretace uměleckého díla dětským divákem. Výtvarná výchova 3–4, (58) ISSN 1210-369.
ŘÍHOVÁ, K. (2018) Co potřebují obrazy? Recenze Výtvarná výchova 3–4, (58) 2018. s.70-75. ISSN 1210-369.
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/).
Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM