|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
Cílem předmětu je zvládnutí analýzy jednak gramatické stavby české věty, jednak poznání a rozeznání modálních a funkčních modifikací. Zejména jde o schopnost aplikovat teoretické poznatky na reálné texty. |
|
||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
Přednáška 12 hodin Seminář 24 hodin Samostudium 25 hodin
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
Grepl, M. - Karlík, P. (2008): Skladba češtiny. Olomouc: Votobia Panevová, J. a kol. (2014):Mluvnice současné češtiny 2. Praha: Karolinum Nový encyklopedický slovník češtiny. www.czechency.org (Hesla k prostudování budou zadávána průběžně.) Hirschová, M. (2013): Syntaktické rozbory. Praha: PedF UK |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
Předmět je ukončen písemnou zkouškou (3 možné pokusy). Obsahem zkouškového testu (7 úkolů, hodnocení 7 bodů) je jednak praktická analýza větné stavby a odtatní probraní témata. Pro složení zkoušky (hodnocení "dobře") je nutno získat minimálně 4,5 bodů. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Milada Hirschová, DSc. (24.01.2024)
Pro zakončení předmětu je nutná aktivní práce ve výuce (se znalostí průběžně zadávané odborné literatury) a úspěšné napsání zkouškového testu. Zkouškový test se skládá ze 7 úkolů zahrnujících probraná témata. Pro úspěšné splnění zkoušky je nutno získat minimálně 4,5 bodu. |