|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (02.02.2023)
- kontaktní výuka: 25 hodin - průběžné úkoly: 25 hodin - domácí studium, studium literatury a pramenů, příprava na klasifikovaný zápočet: 50 hodin -příprava scénáře: 25 hodin |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Povinná literatura: BLÁHOVÁ, Krista; VACEK, Pavel; ULRYCHOVÁ, Irina; PROVAZNÍK, Jaroslav. Uvedení do systému školní dramatiky: Dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS-ARTAMA-Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1996. 84 s. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 12. vyd. Praha: NIPOS, 2011. 156 s. ISBN 978-80-7068-250-0. MACHKOVÁ, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. 2., upravené vyd. Praha: NIPOS, 2007. 198 s. ISBN 978-80-7068-207-4. BUDÍNSKÁ, Hana. Hry pro šest smyslů: Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 7., uprav. vyd. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2008. 28, 16, 218 s. ISBN 978-80-7068-217-3. Doporučená literatura: VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1. WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou hrou. Přeložila Eva MACHKOVÁ. 2., revid. a aktualizované vyd. Praha: STD; NIPOS, 2014. 234 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 978-80-903901-4-0 (STD); 978-80-286-9 (NIPOS). MORGANOVÁ,N.; SAXTONOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Osnova předmětu: 1/ Uvedení do dané problematiky, seznámení se základními hrami a cvičeními, Seznámení se systémy průpravných her a cvičení. 2/ Hry a cvičení – hra, cvičení, typologie průpravných her a cvičení, plánování, využití rámce, tématu hry na rozvoj řeči a komunikace. 3/ Hry a cvičení na rozehřátí, uvolnění, relaxace, na seznámení a budování skupiny. 4/ Hry a cvičení na vnímání a zvládnutí prostoru, vnímání partnera a skupiny. 5/ Hry a cvičení na rozvoj smyslového vnímání, na rozvoj rytmického cítění. 6/ Práce s většími tematickými celky, práce s dětskou literaturou. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. (01.02.2023)
Podmínkou pro získání zápočtu je aktivní účast na výuce, vypracování reflexí na odbornou literaturu, reflexí na lekce dramatické výchovy a příprava scénáře vlastní dramtické lekce s využitím postupů průpravných her a cvičení. |