|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.02.2020)
Cílem předmětu je podpora a rozvoj kompetencí studentů v práci s žáky základních a středních škol ve volnočasových zařízeních různorodého zaměření a charakteru; rovněž práce s dětmi se SVP, dospělými a seniory. Nedílnou součástí cíle je možnost seznámit se s charakterem zájmů a potřeb žáků v době mimo vyučování, což studentům umožňuje zcitlivění pro porozumění charakteristikám a specifikům současného dětství a dospívání; a také rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta učitelství. Tato praxe umožňuje studentům získat zkušenosti s organizováním a zajištěním zájmových, výchovně rekreačních aktivit, prohloubit praktické zkušenosti v oblasti vedení žáků předškolního, prvního a druhého stupně ZŠ a SŠ. Pedagogická praxe je zaměřena na rozvoj následujících kompetencí a oblastí: aplikace získaných teoretických vědomostí z oblasti pedagogicko psychologické přípravy, rozvoj organizačních dovedností v oblasti pedagogiky volného času, rozvoj reflexe a sebereflexe.
Studenti mohou pro realizaci využít nabídky partnerských organizací, viz web Střediska pedagogické praxe. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.02.2020)
PÁVKOVÁ, J. A KOL. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6 HÁJEK, B., HOFBANER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Texty pro distanční studium. Praha : UK - Ped.fak,. 2003. ISBN 80-7290-128-1 NĚMEC, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: 2002. ISBN 80-7315-012-3 |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (03.02.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Student zpracuje úkoly reflektivního charakteru dle požadavků oborových kateder.
Podklady pro zápočet:
|