|
|
|
||
Poslední úprava: CHEJNOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (28.10.2019)
Obsah seminářů: Velbloud (J. Skácel) - lyrická teorie v praxi, evokace, intepretace, umělecké prostředky, užití induktivního postupu aneb k čemu slouží teoretické pojmy? J. V. Sládek (Lesní studánka), F. Hrubín (Kuřátko) M. Bystrov, P. Nikl (Nech ten mech) Prozaické texty z oblasti LPD I. M. Jirous |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (28.10.2019)
Zápočet: Ke splnění obého je nutné zaslat vyučujícímu interpretační esej vybraného úryvku / díla, jež by mohlo být využito v rámci výuky literatury v hodinách na ZŠ/SŠ. Tj. text by měl obsahovat dvě části: a) Vaše intepretace textu s použitím základních literárněteoretických pojmů, b) Aplikace těchto poznatků a využití úryvku / díla, případná doporučení na způsob práce s textem ve školní výuce. Esej /analýza na 4 NS (1 NS = 1800 znaků). Prosím, opatřete text uvedením titulu knihy / jména autora / rokem prvního vydání a jménem Vaším. Termín odevzdání: osobně na semináři dne nejpozději do 13. 12. 2019. Pokud by text nesplňoval potřebné nároky, domluví se s vyučujícím na opravném zadání.
Zkouška: Písemný test v rozsahu Teorie literatury pro učitele (J. Peterka) a zde vybraných kapitol, příslušících pro teorii literatury na I. stupni ZŠ. Obsahem testu jsou též texty probírané na dvou setkáních během ZS. |