|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (12.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (19.05.2019)
Jedním z dílčích cílů semináře je naučit studenty všestranné kritice pramenné literatury, proto vyučující těchto seminářů doporučují - jakožto základní pramen - pouze akademické lexikografické příručky, jež však obsahují široký záběr sekundární literatury:
1. Lexikon české literatury A-Z (I.-IV.; 1985 - 2008): Osobnosti, díla, instituce (aut. Vladimír Forst, Jiří Opelík, Luboš Merhaut); vyd. Academia 2. internetový slovník: Slovník české literatury po r. 1945 dostupný na: http://www.slovnikceskeliteratury.cz/ 3. Dějiny české literatury 1945-1989 (Pavel Janoušek a kol.); vyd. Academia, Praha 2007-2008 4. Český literární samizdat 1949-1989 (Michal Přibáň a kol.); vyd. Academia, Praha 2018 5. Česká literární nakladatelství 1949-1989 (Michal Přibáň a kol.); vyd. Academia, Praha 2014 __________________________________________________________________________________________________________________ LITERATURA K PROBLEMATICE KÁNONU: Bloom Harold: Kánon západní literatury. Knihy, které prošly zkouškou věků, Praha: Prostor 2002
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (21.03.2019)
Tituly pro seminář Věry Brožové, LS 2019: Program semináře Lukáše Neumanna: Brousek, Antonín: Podivuhodní kouzelníci: Čítanka českého stalinismu v řeči vázané z let 1945-55 (1987); Jan Zahradníček: Znamení moci (1951) Josef Jedlička: Kde život náš je v půli se svou poutí (1954-1957) Josef Škvorecký: Zbabělci (1958) František Hrubín: Romance pro křídlovku (1962) Vladimír Holan: Bolest (1965), Příběhy (1963) Milan Kundera: Žert (1967) Ladislav Fuks: Spalovač mrtvol (1967) Bohumil Hrabal: Obsluhoval jsem anglického krále (1971) Ivan M. Jirous: Magorovy labutí písně (1985)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Neumann, Ph.D. (13.05.2019)
Podmínky pro semináře Podmínkou k udělení zápočtu je vypracování zadaných referátů/prezentací a jejich předvedení a obhájení v seminární diskusi. Ve vážných případech je možné odevzdat práci pouze v písemné podobě. Pokud její text nesplní požadavky uvedené v anotaci předmětu, vyučující bude požadovat jeho dopracování či doplnění, nejvýše však v dalších dvou písemných pokusech. |