|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (10.11.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (10.11.2023)
Cílem předmětu je zorientovat studenty v oblasti fundamentální etiky a blíže je seznámit s etickou problematikou pomáhajících profesí. Důraz je kladen na vztah (individuálního) svědomí a (skupinových) étosů, zejména těch relevantních pro pomáhající profese. Dalším cílem je naučit studenty rozumět roli i struktuře etických kodexů a seznámit je s možnostmi i omezeními při praktické aplikaci. Důležitým cílem předmětu je poskytnout studentům etický vhled do inkluzivního prostředí ve sportu i ve sféře gesce pomáhajících profesí, a to zejména v jednání s vulnerabilními skupinami. Očekávané výstupy po absolvování předmětu: 1. Student zná hlavní etické pojmy a umí je aplikovat do oblasti pomáhajících profesí. 2. Student chápe centrální roli pojmu SVĚDOMÍ v etice i logoterapii a jeho provázanost s étosy různého typu. 3. Student zná roli i strukturu etických kodexů obecně i na příkladech z oblasti pomáhajících profesí. 4. Student umí vysvětlit rozpor mezi teorií EMPATIE podle Rogerse a reálnými možnostmi aplikace ve sféře gesce pomáhajících profesí. 5. Student umí vhodně komunikovat se seniorem či OSP (hospitalizovaní, účastníci cvičebního programu apod.), nacházejícími se ve stresových situacích. 6. Student zná poptávané personální kvality pro pomáhající profese a získal podněty pro jejich rozvíjení v rámci osobnostního rozvoje. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (01.08.2023)
Případová studie na základě modelové situace z oblasti pomáhajících profesí. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (10.11.2023)
ARISTOTELÉS. Etika Níkomachova. 3., nezměn. vyd. Přeložil Antonín KŘÍŽ. Praha: Rezek, 2009. ISBN 978-80-86027-29-6. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (10.11.2023)
1. Úvod. Vybrané pojmy fundamentální etiky (ethos - svědomí). |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (06.09.2023)
a) prezenční výuka: V obou variantách jsou k dispozici probírané slajdy na platformě Moodle 2. Link: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=5174 |