|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
Cílem předmětu je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů učitelství v oblasti inkluzivní, individualizované a diferencované výuky na 1. stupni základní školy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Studijní zátěž: 50 pracovních hodin (2 kredity) - kontaktní výuka: 4 hodiny |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
KARGEROVÁ, J., STARÁ, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: první stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4499-4. Dostupné zde: http://inkluze.upol.cz/ebooks/metodika-szn-1st/metodika-szn-1st.pdfHAVIGEROVÁ, J. M. Pět pohledů na nadání. Praha: Grada, 2011, 144 s. ISBN 978-80-247-3857-4. PORTEŠOVÁ, Š. DVACET PRINCIPŮ PRO VZDĚLÁVÁNÍ TVOŘIVÝCH, TALENTOVANÝCH A NADANÝCH ŽÁKŮ. časopis Svět nadání. Číslo 2 , ročník VII., 2018, www.nadanedeti.cz KOLEKTIV AUTORŮ: Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách.Praha: META o.s. - Sdružení pro Příležitosti mladých migrantů, 2011. ISBN 978-80-254-9175-1. Vyhláška č. 27/2016 Sb.Vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných. ČŠI Tematická zpráva Podpora vzdělávání nadaných a mimořádně nadaných žáků v základních a středních školách. 2021/2022 dostupné z: https://www.csicr.cz/CSICR/media/Elektronicke-publikace/2022/TZ_Podpora_nadanych_mimoradne_nadanych_ZS_SS/html5/index.html?p https://www.nadanedeti.cz/odborne-zdroje-clanky https://www.nadanedeti.cz/odborne-zdroje-videa |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (12.09.2022)
asistentská praxe, reflexe ústní i písemná, kolegiální zpětná vazba, diskuse |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (27.03.2019)
Hlavní témata předmětu: 1. Role asistenta žáka/ pedagoga 2. Asistent pedagoga a jeho spolupráce s učitelem 3. Typologie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v současné škole 4. Princip inkluze v heterogenní třídě 5. Práce s katalogem podpůrných opatření 6. Individuální vzdělávací program 7. Pedagogická diagnostika 8. Možnosti spolupráce se speciálními pedagogy, psychology, zkušenými učiteli a dalšími odborníky 9. Specifické poruchy učení a chování v kontextu inkluzivní třídy 10. Nadané děti v kontextu inkluzivní třídy 11. Spolupráce asistenta s rodiči 12. Práce s žáky z uprchlických rodin, žáků s odlišným mateřským jazykem, žáků nadaných, aj. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (11.09.2023)
Asistentská praxe v rozsahu 16 hodin. Potvrzení o vykonané praxi vložené v termínu do moodle. Všechny úkoly a potvrzení musí být vloženy do moodle do 6. 1. 2024. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (16.09.2023)
Moodle podpora zde: https://dl1.cuni.cz/user/index.php?id=15248, heslo: InkluzePraxe2023 |