Poslední úprava: ThDr. Kateřina Patová (30.03.2023)
Apfelbaum, E. P., Sommers, S. R., & Norton, M. I. (2008). Vidění rasy a zdání rasismu: V tomto případě se jedná o rasismus, který se projevuje v sociální interakci, a to na základě hodnocení strategické barvosleposti. Journal of Personality and Social Psychology, 95, 918-932.
Bell, L. A. (2002). Upřímné fikce: Bells: The pedagogical challenges of preparing White teachers for multicultural classrooms (Pedagogické výzvy při přípravě bělošských učitelů pro multikulturní třídy). Equity and Excellence in Education, 35, 236-244.
Collins, S., Arthur, N., & Brown, C. (2013). Kritické incidenty v rozvoji multikulturních kompetencí a kompetencí v oblasti sociální spravedlnosti u postgraduálních studentů. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(9), 105.
Ford, K. A. (2017). Úvahy bělošského muže po ukončení studia o rase, odporu a sociální změně. In K. A. Ford (Ed.), Facilitating change through intergroup dialogue (Usnadnění změny prostřednictvím meziskupinového dialogu): Social justice advocacy in practice (s. 123-129). New York, NY: Routledge.
Linder, C. (2015). Navigating guilt, shame, and fear of appearing racist (Procházení pocitu viny, studu a strachu z toho, že vypadáme jako rasisté): A conceptual model of antirasist White feminist identity development. Journal of College Student Development, 56(6), 535-550.
Nadal, K. L., Griffin, K. E., Wong, Y., Davidoff, K. C., & Davis, L. S. (2017). The injurious relationship between racial microaggressions and physical health (Škodlivý vztah mezi rasovými mikroagresemi a fyzickým zdravím): Implikace pro sociální práci. Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, 26(1-2), 6-17.
Senter, M. S., & Ling, D. A. (2017). "Je to skoro jako by byli šťastnější, když jste byli na dně": Microaggressions and open hostility against Native Americans in a community with gaming (Mikroagrese a zjevné nepřátelství vůči původním Američanům v komunitě s hraním her). Sociological Inquiry, 87(2), 256-281. (2 ) Viz např.
Spanierman, L. B., & Cabrera, N. L. (2015). Emoce bělošského rasismu a antirasismu. In V. Watson, D. Howard-Wagner, L. Spanierman, N. L. Cabrera, A. Garman, A. Fofiu, et al. (Eds.), Unveiling Whiteness in the twenty-first century: Global manifestations, transdisciplinary interventions (s. 9-28). New York, NY: Lexington Books.
Spanierman, L. B., & Smith, L. (2017). Role a odpovědnost bělošských spojenců: Implikace pro výzkum, výuku a praxi. The Counseling Psychologist, 45(5), 606-617.
Spanierman, L. B., Todd, N. R., & Anderson, C. J. (2009). Psychosociální náklady rasismu pro bělochy: Pochopení vzorců mezi vysokoškolskými studenty. Journal of Counseling
Sue, D. W. (2011). Výzva bílé dialektiky: Zviditelnění "neviditelného". The Counseling Psychologist, 39, 414-423.
Sue, D. W. (2015). Rasové řeči a spiknutí mlčení. Pochopení a usnadnění obtížných dialogů o rase. Hoboken, NJ: Wiley.
Zou, L. X., & Dickter, C. L. (2013). Vnímání rasové konfrontace: The role of color blindness and comment ambiguity. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, 19, 92-96.
Guggenbuhl-Craig, Adolf. Nebezpečí moci pomáhajících profesích. Překlad Petr Patočka. Vyd. 2 Praha: Portál, 2010, 113 s. Spektrum; 57. ISBN 978-80-7367-809-8.
|
Poslední úprava: ThDr. Marketa Langer, Ph.D. (30.03.2023)
Apfelbaum, E. P., Sommers, S. R., & Norton, M. I. (2008). Seeing race and the appearance of racism: An assessment of strategic colorblindness as racism manifests in social interaction. Journal of Personality and Social Psychology, 95, 918-932.
Bell, L. A. (2002). Honest fictions: The pedagogical challenges of preparing White teachers for multicultural classrooms. Equity and Excellence in Education, 35, 236-244.
Collins, S., Arthur, N., & Brown, C. (2013). Critical incidents in the development of multicultural and social justice competencies in graduate students. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(9), 105.
Ford, K. A. (2017). White male post-graduation reflections on race, resistance, and social change. In K. A. Ford (Ed.), Facilitating change through intergroup dialogue: Social justice advocacy in practice (pp. 123-129). New York, NY: Routledge.
Linder, C. (2015). Navigating guilt, shame, and fear of appearing racist: A conceptual model of antiracist White feminist identity development. Journal of College Student Development, 56(6), 535-550.
Nadal, K. L., Griffin, K. E., Wong, Y., Davidoff, K. C., & Davis, L. S. (2017). The injurious relationship between racial microaggressions and physical health: Implications for social work. Journal of Ethnic & Cultural Diversity in Social Work, 26(1-2), 6-17.
Senter, M. S., & Ling, D. A. (2017). "It's almost like they're happier when you're down": Microaggressions and overt hostility against Native Americans in a community with gaming. Sociological Inquiry, 87(2), 256-281.
Spanierman, L. B., & Cabrera, N. L. (2015). The emotions of white racism and antiracism. In V. Watson, D. Howard-Wagner, L. Spanierman, N. L. Cabrera, A. Garman, A. Fofiu, et al. (Eds.), Unveiling Whiteness in the twenty-first century: Global manifestations, transdisciplinary interventions (pp. 9-28). New York, NY: Lexington Books.
Spanierman, L. B., & Smith, L. (2017). The roles and responsibilities of white allies: Implications for research, teaching, and practice. The Counseling Psychologist, 45(5), 606-617.
Spanierman, L. B., Todd, N. R., & Anderson, C. J. (2009). The psychosocial costs of racism for Whites: Understanding patterns among college students. Journal of Counseling
Sue, D. W. (2011). The challenge of white dialectics: making the "invisible" visible. The Counseling Psychologist, 39, 414-423.
Sue, D. W. (2015). Race talk and the conspiracy of silence. Understanding and facilitating difficult dialogues about race. Hoboken, NJ: Wiley.
Zou, L. X., & Dickter, C. L. (2013). Perceptions of racial confrontation: The role of color blindness and comment ambiguity. Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology, 19, 92-96.
Guggenbuhl-Craig, Adolf. The dangers of power in the helping professions. Translation by Petr Patočka. 2nd edition Prague: Portal, 2010, 113 p. Spectrum; 57. ISBN 978-80-7367-809-8.
|
|