|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (25.09.2020)
Kurz je koncipován tak, aby přispíval také k rozvoji dílčích dovedností, potřebných pro porozumění světu v globálních souvislostech, k formování morálních a etických hodnot a k rozvoji osobnosti směrem k tvořivosti, kritickému myšlení i otevřenosti novým přístupům a řešením. Důraz je kladen na pochopení vzájemného propojení lokální a globální úrovně (vliv lokálních rozhodnutí na globální úroveň a naopak) i vzájemné provázanosti jednotlivých fyzickogeografických sfér a jejich vztah k lidským aktivitám, a to nejen ve smyslu ovlivňování přírodního prostředí lidskou činností, ale také ve smyslu vlivů přírodních procesů na lidské aktivity. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (25.09.2020)
Povinná literatura: Matějček, T. (2018): Globální systémy ve školní výuce. Geografické rozhledy, 27 (4), 14–15. + další články v tomto čísle daného časopisu Novotný, J. (2015): Globalizace, globální výrobní sítě, ekonomická komplexita. Geografické rozhledy, 24(3), 6–9. Doporučená literatura: Acot, P. (2005): Historie a změny klimatu. Nakladatelství Karolinum, Praha, 237 s.
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (30.09.2021)
Student je bodově hodnocen za zpracování (a případně prezentaci) samostatné práce a za splnění zápočtového testu.
1. zpracování a prezentace samostatné práce (požadavky na formu odevzdání a případnou prezentaci budou upřesněny jednotlivými vyučujícími)
Za tuto část lze celkem získat až 30 bodů.
Celkem lze za zpracování prezentaci samostatné práce a test získat až 100 bodů, pro splnění zápočtu / zkoušky je třeba získat alespoň 60 bodů. V případě potřeby může výuka a/nebo písemný test proběhnout distanční (a/nebo on-line) formou a ověření znalostí může v případě zavedení distanční výuky proběhnout také ústní formou. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Tomáš Matějček, Ph.D. (01.10.2020)
ORGANIZACE: POŽADAVKY A HODNOCENÍ: |