|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (07.09.2020)
Seminář se snaží rozvíjet dovednosti, jež jsou použitelné v praxi. Snaží se historika vybavit tak, aby mohl vést poučný dialog s dalšími profesemi, které se podílejí na formování historické kultury (aktivisté, filmaři, muzejníci, učitelé dějepisu ad.). Seminář je otevřen též pro studenty, kteří zvažují obdobně zaměřené bakalářské a diplomní projekty. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (07.09.2020)
ČINÁTL, Kamil. Naše české minulosti aneb jak vzpomínáme. Lidové noviny, 2014. DE GROOT Jerome, Consuming History, Historians and heritage in contemporary popular culture. New York 2009. EVANS, Jessica; BOSWELL, David. Representing the nation: a reader: histories, heritage and museums. Psychology Press, 1999. HASKELL, Francis. History and its Images: Art and the Interpretation of the Past. Yale University Press, 1993. HAYDEN, Dolores. The power of place: Urban landscapes as public history. MIT press, 1997. HOJDA, Zdeněk; POKORNÝ, Jiří. Pomníky a zapomníky. Paseka, 1996. JORDANOVA, Ludmilla J. History in practice. London: Arnold, 2000. KRATOCHVIL Alexander, Paměť a trauma pohledem humanitních věd: komentovaná antologie teoretických textů. Praha 2016. LOWENTHAL David, The Past is a foreign Country. Cambridge 2015. KEAN, Hilda; MARTIN, Paul (ed.). The public history reader. 2013. MACDONALD Sharon, Memorylands: Heritage and Identity in Europe Today. London and New York 2013. ROSENZWEIG, Roy; THELEN, David Paul. The presence of the past: Popular uses of history in American life. Columbia University Press, 1998. SAMUEL, Raphael. Theatres of memory: Past and present in contemporary culture. Verso Books, 2012. SCHAMA, Simon. Krajina a paměť. Argo, 2007. ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Edukační potenciál muzea. Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. VERGO, Peter (ed.). New Museology. Reaktion Books, 1997. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. (07.09.2020)
Zimní semestr 2020/2021
1) Jak se zachází s minulostí ve veřejném prostoru? 2) Návštěva výstavy ReporTvář o Juliu Fučíkovi a jeho díle (Vítkov, Národní muzeum), diskuze s kurátorem expozice. 3) Jak se zachází s minulostí ve školním a občanském vzdělávání? 4) Studium konkrétních kauz (např. reflexe vzpomínání na havárii v jaderné elektrárně Černobyl v popkultuře, literatuře a historiografii) dle výběru studentů. 5) Diskuze nad tématy bakalářských a diplomových prací. 6) Studium konkrétních kauz (např. debat o relativizaci komunistické minulosti) dle výběru studentů. 7) Návrhy vzdělávacích projektů s tématem minulosti. 8) Četba teoretických textů I. – dle výběru studentů. 9) Četba teoretických textů II. – dle výběru studentů. 10) Prezentace vzdělávacích projektů. |