|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Clément Lafon Placette, Dr. (23.12.2020)
Tento kurz se bude konat v angličtině. Co dělá vědce dobrým vědcem? Vědomosti a porozumění tématu? To není všechno. Klíčovou roli hraje ve vědě komunikace. Peer to peer, od učitele nebo školitele k studentovi a naopak, od vědců k širšímu publiku. Komunikační dovednosti jsou nezbytné v každém aspektu práce výzkumného pracovníka, v každém okamžiku jeho kariéry - ať už jde o mladého studenta, nebo o zavedeného profesora. Možnosti nabýt těchto dovedností jsou ovšem velmi omezené, někdy dokonce zcela nepřístupné. Komunikaci také často brání zkreslený pohled na sebe sama a nízké sebevědomí. Tento kurz vám umožní zaplnit nejen tuto mezeru. Dá vám tipy a triky k lepšímu výkonu při vystupování na veřejnosti, které mohou vést až po zásadní změny v sebevědomí. Skutečně sebejistý člověk se totiž necítí ohrožen vrstevníky, studenty atd. a může pak být i lepším kolegou nebo školitelem. Dlouhodobým cílem předmětu je získat nový přístup k vědě, studiu, prezentacím a diskuzím, dlouhodobý přístup zbavený stresu a dalších nežádoucích aspektů. K dosažení tohoto cíle bude sloužit několikadílná přednáška zahrnující přístupy z pedagogiky, divadla nebo psychologie, jejíž jádro bude spočívat v praktických cvičeních: člověk nemůže jen nekonečně diskutovat o sebeúctě a komunikaci, musí si to také vyzkoušet. |
|
||
Poslední úprava: doc. Clément Lafon Placette, Dr. (01.09.2020)
Branden N. 1995. The Six Pillars of Self-Esteem. Bantam, New York. Charvet SR. 1995.Words that Change Minds: Mastering the Language of Influence. Bloomanity LLC, Wilmington. Mills AM. 2013. Be Unstoppable: The Eight Essential Actions to Succeed at Anything. Cadent, Thomaston.
|
|
||
Poslední úprava: doc. Clément Lafon Placette, Dr. (29.10.2019)
K úspěšnému absolvování jsou zapotřebí dvě věci: |
|
||
Poslední úprava: doc. Clément Lafon Placette, Dr. (18.12.2019)
* Preliminary schedule: Week 1. Lecture: Introduction; no practical class. Week 2. Lecture: Self-esteem, introduction. Self-fulfilling prophecies; 4 hours practical class: short presentations and feedbacks / practicing building new core beliefs. Week 3. Lecture: Living consciously. It is not (only) about you; 4 hours practical class: it is not about you, try it out there. Week 4. Lecture: Self-acceptance. Learning to accept your own voice and image; no practical class. Week 5. Lecture: Self-responsibility. Being accountable for your actions; no practical class. Week 6. Lecture: Self-assertiveness. Dealing with the challenges of scientific debate; 2 hours practical class: practicing assertiveness. Week 7. Lecture: Living purposefully. Be unstoppable?; 4 hours practical class: theater performance. Week 8. Lecture: Personal integrity. Honesty during presentations; no practical class. Week 9. Lecture: Body language of self-confidence; 4 hours practical class: theater performance, practicing body language. Week 10. Lecture: The logical path, or how to tell scientific stories; 2 hours practical class: practicing logical paths. Week 11. Lecture: How new media can help providing a more fruitful class/talk; 4 hours practical class practical class: theater improvisation. Week 12. Lecture: Discussing, asking and answering questions; no practical class.
|
|
||
Poslední úprava: doc. Clément Lafon Placette, Dr. (08.02.2023)
To enter the course, the students will be asked to send a motivation letter about their reasons to join the course. |