|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (03.02.2020)
KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kaitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J. Poruchy komunikačních schopností. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998, s. 36-44. ISBN 80-85931-51-6. KLENKOVÁ, J. Komunikační schopnosti vývojově postižených dětí - dětí s DMO v raném věku. Speciální pedagogika, 2002, roč. 12, č. 3, s. 190-196. ISSN 1211-2720.KLENKOVÁ, J. Vývoj komunikačních schopností dětí v raném věku, komunikační interakce matka-dítě. Komenský, 2002, roč. 127, č. 1, s. 38-40. ISSN 0323-0449. KLENKOVÁ, J. Symptomatické poruchy řeči. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998, s. 45-57. ISBN 80-85931-51-6. KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. Další studijní prameny a odborná literatura je zadávána v průběhu výuky. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (03.02.2020)
Základní terminologie logopedická: řeč, jazyk, mluva, komunikace, sdělovací proces, poruchy sdělovacího procesu. Verbální a nonverbální komunikace, jejich společenská funkce. Logopedie jako vědní obor a jeho postavení v systému věd. Mezioborové vztahy logopedie a medicínských disciplín, speciálně pedagogických disciplín, psychologických disciplín, jazykovědy, technických věd. Význam logopedie. Metody a prostředky logopedie. Logopedická prevence. Historický vývoj péče o osoby s logopedickými vadami - poruchami sdělovacího procesu ve světě a u nás. Organizace logopedické péče v současnosti. Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (12.02.2021)
- zkouška formou písemného testu, k úspěšnému splnění nutné 75% správných odpovědí. Splnění zadaných úkolů a seminárních prací na základě studia odborných zdrojů. |