|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.08.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.08.2018)
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi o speciálně-pedagogické podpoře vzdělávání žáků se zrakovým postižením. Představit možnosti optiky: optických pomůcek, neoptických pomůcek. Speciální problematika je věnována asistivním technologiím. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.08.2018)
BENEŠ,P., VRUBEL,M. Oftalmologie pro speciální pedagogy. Brno: Paido 2017. ISBN 978-80-7315-264-2 HAMADOVÁ, P., KVĚTOŇOVÁ, L., NOVÁKOVÁ, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-159-1. JANKOVÁ, J. a kol. Katalog podpůrných opatření. Olomouc: UPOL, 2015 ISBN 978-80-244-4649-3 JANKOVÁ, J, a kol. Metodika práce asistenta pedagoga. Olomouc: UPOL, 2015, ISBN 978-80-244-4476-5 MORÁVKOVÁ VEJROCHOVÁ, M., a kol.: Standard práce asistenta pedagoga, Olomouc: UPOL, 2015 ISBN 978-80-244-4722-3 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmologie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.08.2018)
1. Speciálně-pedagogická podpora vývoje dítěte, rozvoj reedukace zraku, rozvoj kompenzačních smyslů – sluch, hmat, čich a chuť 2. Vzdělávání žáka se zrakovým postižením, podpůrná opatření 3. Jednotlivé stupně podpůrných opatření 4. Jednotlivé oblasti podpůrných opatření 5. Optika, základní principy, optické pomůcky, předepisování optických pomůcek, specifika brýlové korekce (Dr. Martin Vrubel) 6. Asistivní technologie (Dr. Milan Pešák) 7. Legislativní podpora |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (27.08.2018)
Ústní zkouška v rozsahu stanovených okruhů. |