|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním a možnostmi systematické podpory těchto žáků ve vzdělávacím systému. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (03.02.2021)
Výuka v LS 2020/2021 bude až do odvolání probíhat online, prostřednictvím nástroje Microsoft Teams. Na výuková setkání se studenti přihlašují prostřednictvím týmu s názvem shodujícím se s názvem předmětu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
ČLOVĚK V TÍSNI, o.p.s. Mají na to! Jak podpořit sociálně znevýhodněné dětí na ZŠ. Praha: Člověk v tísni, o.p.s., 2013. Dostupné také z: https://www.clovekvtisni.cz/uploads/file/1370963166-majinato_web.pdf. NĚMEC, Jiří, ed. Výzkum a edukace sociálně znevýhodněných žáků: romští žáci, děti cizinců (uprchlíků), teorie, výzkum, edukační strategie. Brno: Paido, 2012. 221 s. ISBN 978-80-7315-224-6. NĚMEC, Zbyněk a kol. Asistence ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Nová škola, 2014. 138 s. ISBN 978-80-903631-9-9. Dostupné také z: http://www.asistentpedagoga.cz/asistence-ve-vzdelavani-zaku-se-socialnim-vzdelavanim. NAVRÁTIL, Stanislav a MATTIOLI, Jan. Systémový přístup ke zvýšení úspěšnosti romských žáků v učení a jeho experimentální ověřování: (závěrečný výstup řešení grantového projektu GA ČR č. 406/00/0050). Brno: Paido, 2002. 107 s. ISBN 80-7315-031-X. NĚMEC, Jiří. Včela má pilu, aneb, Přípravné třídy pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 85 s. ISBN 80-210-3727-X. NIKOLAI, Tomáš a SEDLÁČKOVÁ, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
Základní osnovu předmětu tvoří tato témata: |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (01.02.2019)
Aktivní účast na výuce (min. 70%), zpracování a obhájení seminární práce + test (v případě neúspěchu dva opravné pokusy). |