Poslední úprava: doc. ThDr. Jiří Vogel, Th.D. (16.10.2022)
Povinná:
Kendíková, J. Asistent pedagoga.Praha: Nakladatelství Raabe, 2017, ISBN 978-80-7496-349-0
Kargerová, J., Stará, J. a kol. Metodika práce asistenta pedagoga při aplikaci podpůrných opatření u žáků z důvodu sociálního znevýhodnění: první stupeň ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015.
Tomková, A., Mazáčová, N. & Kargerová, J. et al. Klinická škola a její role ve vzdělávání učitelů. Praha: Retida spol. 2015. ISBN 978-80-7290-832-5
Teplá, M. Asistent pedagoga. Praha. Verlag Dashofer, 2015, ISBN 978-80-87963-15-9
Doporučená:
Auger M. T., Boucharlat, Ch. Učitel a problémový žák. Praha. Portál, 2005. ISBN 80_7178-907-0
Pokorná, V. - Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování, Portál 2010. ISBN 978-80-7367-817-3
Portešová, Šárka. Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3
Kolektiv autorů. Vzdělávání a začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem. Systémová doporučení. Praha: META, o.p.s., 2014.
Radostný, L. a kolektiv. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011.
Studijní distanční texty - elektronické studijní opory:
http://meta-ops.cz/sites/default/files/pp_blok_web_final_1.pdf
http://www.inkluzivniskola.cz/sites/default/files/uploaded/zaci_s_omj_v_ceskych_skolach_0.pdf
http://www.inkluze.upol.cz/portal/klicove-aktivity/modul-asistent-pedagoga/
http://www.inkluze.upol.cz/portal/vystupy/
http://www.asistentpedagoga.cz/