|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (10.07.2017)
instrumentální analýzy. Vlastní rozbor materiálů různých stylových vrstev a z různých mluvních situací umožní studentům získat praktické dovednosti využitelné v dalším výzkumu případně jeho aplikacích. Důraz se klade na propojování znalostí z různých variant popisu získaných v teoreticky zaměřených předmětech s konkrétní analýzou zvukových textů. Podstatnou částí výuky jsou konkrétní analýzy různých typů materiálů prováděné studenty jak ve skupinách, tak individuálně, a jejich následné skupinové hodnocení. Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude vypsán pouze jeden zkušební termín. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (10.07.2017)
Cruttenden, A. (1986): Intonation. Cambridge: Cambridge University Press. Ladd, D. R. (1996): Intonational phonology. Cambridge: Cambridge University Press. Sudhoff, S. (ed.) (2006): Methods in empirical prosody research. Berlin, New York: De Gruyter. Další odborná literatura: Hirst, D. & Di Cristo, A. (1998): Intonation systems. Cambridge: Cambridge University Press. Botinis, A., Kouroupetroglou, G. & Carayiannis, G. (eds.) (1997): Intonation: theory, models and applications. Athens: ESCA.
Časopisecké články a konferenční příspěvky vybrané podle aktuální potřeby. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (10.07.2017)
Výuka zahrnuje následující bloky: 1. Určování směru pohybu melodie. 2. Určování velikosti melodického kroku. 3. Určování intonačního rozpětí. 4. Synchronizace melodických událostí a segmentálních artikulačních úkonů. 5. Variace melodických kontur a jejich funkční platnost. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Šturm, Ph.D. (10.07.2017)
Předpokládá se důkladná zkušenost s poslechovou analýzou segmentálních a prozodických jevů. Student ji může získat v předmětech Poslechová analýza I a II. |