Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
- Mezinárodní srovnávací výzkumy ve vzdělávání - organizace pořádající tyto výzkumy, výzkumy TIMSS a PISA a porovnání jejich cílů, testované populace a testových úloh, výsledky českých žáků v čtenářské, přírodovědné a matematické gramotnosti.
- Statistické indikátory českého školství v mezinárodním srovnání.
- Celostátní testování žáků - maturita a testování žáků v průběhu povinné školní docházky.
- Hodnocení žáků ve vyučování - formy a funkce.
- Didaktické testy - druhy didaktických testů, typy testových úloh, konstrukce didaktického testu, vlastnosti testových úloh - obtížnost, citlivost a analýza distraktorů, validita a reliabilita testu - vzorce pro jejich výpočet, standardizace testu, příklady standardizovaných testů studijních předpokladů, modely srovnávání testů.
Poslední úprava: KRIZOVH/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2010)
- International comparative studies in education - organizations conducting these studies, studies TIMSS and PISA and comparison of their goals, testing population and test items, results of Czech students in reading, scientific and mathematical literacy.
- Statistical indicators of Czech public sector of education.
- National testing of students - upper-secondary school leaving examination and testing of pupils during their compulsory school attendance.
- Assessment and evaluation of pupils in the classroom process - forms and functions.
- Achievement tests - types of achievement tests, types of test items, construction of achievement test, characteristics of test items - difficulty, sensitivity and analysis of distractors, validity and reliability of test - formulas for their computation, test standardization, examples of standardized tests, models for comparison of tests.
|