Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Philosophy in Jewish and Christian Contexts with double curriculum study Hussite Theology (0223RA100001 / 0221RA100007) - double subject study

    Faculty: Hussite Theological Faculty
    Study programme: Philosophy in Jewish and Christian Contexts (B0223A100001)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online, Paper
    Possibility of exemption from entrance examination: yes

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    40 / 62

    • shrink expand
      Application submission date: 09.08.2025
    • shrink expand
      Charge for an on-line application: 910 CZK
      Charge for a paper application: 960 CZK
    • shrink expand
      Bakalářský studijní program Filozofie v kontextu židovské a křesťanské tradice (program je bez specializace) má za cíl poskytnout základní znalosti dějin filozofického myšlení a hlavních problémů systematické filozofie a rozvíjet analytické a interpretační dovednosti. Studijní program Filozofie v kontextu židovské a křesťanské tradice připravuje studenty na další studium v navazujících magisterských studijních programech Filozofie a dalších, příbuzných programech. Absolventi se kromě toho mohou uplatnit v kulturních institucích, v médiích, ve státní správě a na dalších pozicích, kde je vyžadováno rychlé porozumění a interpretace textu, kritické myšlení, formulační dovednost, systematičnost a kreativita nebo schopnost rychle se učit novým věcem a flexibilně rozhodovat.
      Bakalářský studijní program Husitská teologie (program je bez specializace) připravuje zejména k profesi jáhna, kazatele a pastoračního asistenta. Poskytuje základní znalosti dějin teologie a koncepce teologie CČSH, rozvíjí analytické a interpretační dovednosti. Studijní program Husitská teologie reaguje na poptávku po duchovních vzdělaných v oboru husitská teologie a po pracovnících, kteří rozumějí problematice teologie a náboženství a jeho místu ve společnosti. Sdružený program rozšiřuje tradiční teologické vzdělání o další humanitní disciplíny. Absolventi se uplatňují primárně jako jáhni, kazatelé a pastorační asistenti církve. Pracují ve státních, soukromých a neziskových organizacích s náboženským zaměřením.

    • shrink expand
      Přijímací zkouška je jednokolová a proběhne formou písemného testu. Písemný test je zaměřen na znalost českého jazyka a na schopnost porozumění textu v českém jazyce a přemýšlení o něm. Písemný test se skládá ze dvou částí:
      1) První část je zaměřena na porozumění textu a přemýšlení o něm a obsahuje tři otázky ano-ne. Za každou správně zodpovězenou otázku lze získat 3 body. Maximální počet bodů, které lze získat za první část je 9 bodů.
      2) Druhá část je zaměřena na gramatiku českého jazyka. Uvedený text obsahuje deset gramatických chyb. Za každou správně opravenou chybu lze získat 1 bod. Maximální počet bodů, které lze získat za druhou část je 10 bodů.

      Celkem lze získat maximálně 19 bodů.
      Ke studiu bude přijat každý uchazeč, který v přijímací zkoušce získá alespoň 9 bodů.
      Pozvánka na přijímací zkoušku bude uchazeči doručena prostřednictvím systému Uchazeč, ke kterému obdrží heslo po podání přihlášky ke studiu.
    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 02.09.2025 Until: 02.09.2025
      Alternative date (of entrance exam): 11.09.2025 Until: 11.09.2025
    • shrink expand
      Husitská teologická fakulta řídí podmínky pro uchazeče z Ukrajiny, které jsou stanoveny podle § 8 zákona č. 67/2022 Sb., o opatřeních v oblasti školství v souvislosti s ozbrojeným konfliktem na území Ukrajiny vyvolaným invazí vojsk Ruské federace a Opatřením rektora č. 5 / 2024. Přijímací zkoušky pro akademický rok 2025/26 se budou konat tak, jak je popsáno v informacích o přijímacím řízení.
    • shrink expand
      Od přijímací zkoušky fakulta upustí na základě písemné žádosti uchazeče nebo uchazečky a doložení splnění stanoveného kritéria. Všichni uchazeči a uchazečky, kterým bude vystaveno rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky, budou přijati.
      Žádost spolu s dokladem o splnění kritéria doručí uchazeč nebo uchazečka v listinné podobě na poštovní adresu fakulty do 30. dubna 2025. Fakulta rozhodne o žádosti do 30 dnů od jejího doručení a rozhodnutí odešle prostřednictvím Studijního informačního systému.

      Kritérium pro upuštění od přijímací zkoušky:
      Kritérium pro upuštění od přijímací zkoušky ověřuje schopnost studovat a komunikovat v češtině jakožto jazyce studijního programu, popřípadě ve slovenském jazyce. Kritérium splňují uchazeči a uchazečky, kteří absolvovali na české nebo slovenské střední škole výuku předmětu Český jazyk nebo Slovenský jazyk a v 1., 2. a 3. ročníku čtyřletých oborů nebo ve 3., 4. a 5. ročníku šestiletého gymnázia nebo v 5., 6. a 7. ročníku osmiletého gymnázia dosáhli průměrného prospěchu do 2,5 včetně. Do průměru se započítávají pololetní a konečné známky každého z ročníků, tedy 6 známek.
    • shrink expand
      !!!Uchazeč se k testu nepřipravuje z doporučené literatury. Předmětem hodnocení jsou jeho aktuální schopnosti porozumění textu a základním gramatickým jevům. Pro přípravu k přijímací zkoušce doporučujeme uchazečům vyzkoušet své schopnosti na modelovém testu!!!

      MODELOVÝ TEST:
      1. Pozorně si přečtěte následující text a u tří otázek typu "ano – ne" označte správné řešení vztahující se k textu:
      Franz Rosenzweig: Nové myšlení (1925)
      (úryvek z knihy)
      Na místo metody myšlení, jak ji tvořila každá dřívější filosofie, nastupuje metoda mluvení. Myšlení je nečasové, a chce takové být; chce jednou ranou navázat tisíc spojení; cíl, to poslední, je mu tím prvním. Mluvení je časově vázané, živí se časem; nemůže a nechce tuto svoji živnou půdu opustit, neví předem, kam je to dovede, navazuje na to, co mu přihrál ten druhý. Žije vůbec ze života druhého, ať je to posluchač vyprávění, ten, kdo odpovídá v rozhovoru anebo účastník chóru. Kdežto myšlení je vždycky osamělé, i když se děje společně mezi několika „spolufilosofujícími“: i tam mi ten druhý namítá jen to, co bych si vlastně musel namítnout sám. Odtud ostatně nudnost většiny filosofických dialogů, včetně převážné části platónských. Ve skutečném rozhovoru se totiž něco děje. Nevím předem, co mi ten druhý řekne, protože ještě ani nevím, co řeknu já sám; dokonce možná ani nevím, zda vůbec něco řeknu.
      1) Otázka: Potřebuje „mluvení“ druhého člověka, žije z života druhého a živí se časem?
      Ano – Ne
      2) Otázka: Jsou podle Rosenzweiga platónské dialogy nudné?
      Ano – Ne
      3) Otázka: Vím jako partner běžného dialogu, co mi druhý řekne a jak na to zareaguji?
      Ano – Ne

      2. Opravte gramatické chyby v textu:
      Moree, D. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Program Varianty. Člověk v tísni: Praha, 2008.
      Pro pochopení a práci s multykulturní výchovou ve školách je důležité si nejprve položit otázku, co vlastně multikulturní výchova je, z čeho vychází, proč by jsme se jí měly vůbec vjenovat a co by měla škole, žákům či nám přinést. Teprve poté je vhodné hledat způsoby, jak toho dosáhnout. V této kapitole se proto nejprve zaměříme na teoretická východiska multikulturní výchovy a jejich spojitost s dalšími teoriemi, které multikulturní výchovu a její cíle výrazným způsobem ovlivňují a spoluvytváří. Termín multikulturní výchova je v literatuře obvykle používán jako zastřešující koncept pro interkulturní vzdělávání, vzdělávání k lidským právům, transkulturní pedagogiku, interkulturní komunikaci a další oblasti. V českém vzdělávacím prostředí se jedna o koncept stále ještě poměrně noví, který se často zamněřuje více na realizaci multikulturních aktivit než na jejich význam či důležitost cílů, ke kterým tyto aktivity slouží. Přitom právě uvědomění si cílú, kterých má být prostřednictvím multikulturní výchovy dosaženo je důležitým vodítkem ke správné a účiné práci s konkrétními aktivitami.
    • shrink expand
      Absolvent studijního programu Filozofie v kontextu židovské a křesťanské tradice nalézá uplatnění primárně na pracovištích zabývajících se problematikou filozofie nebo příbuznými tématy. Může se uplatnit v následujících oblastech: (1) v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi, (2) v kulturních institucích a médiích, (3) ve státní správě a diplomatické sféře, a (4) jinde ve veřejné a privátní sféře, kde je vyžadováno rychlé porozumění a interpretace textu, kritické myšlení, formulační dovednosti, systematičnost a kreativita nebo schopnost rychle se učit novým věcem a flexibilně rozhodovat.
      Absolvent studijního programu Husitská teologie nalézá uplatnění primárně na pracovištích zabývajících se problematikou teologie,náboženství nebo příbuznými tématy. Může se uplatnit v následujících oblastech: (1) v rámci duchovní, kazatelské a pastorační služby CČSH, (2) v akademické sféře a v dalších institucích zabývajících se vědou, výzkumem, vývojem a inovacemi, (3) v kulturních institucích a médiích, a (4) ve státní správě a diplomatické sféře.