Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Music Education for Teacher Education with double curriculum study Choral Singing for Teacher Education (0114RA320001 / 0114RA320004) - double subject study

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Music Education for Teacher Education (B0114A320001)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 3
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    4 / 7

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2025
    • shrink expand
      Charge for an on-line application: 910 CZK
    • shrink expand

      The study program focuses on acquiring knowledge and skills that enable qualified insight into the field and thus preparation for the follow-up Master's degree program, for special-interest music education work with children and youth, and for assistant music education activity at school.The study programme Information and Communication Technology for Teacher Education provides comprehensive bachelor education oriented not only on disciplines that are related to teachers’ professional training – pedagogy, psychology, general didactics, and special didactics, but also on the field of information and communication technology, especially on informatics (basics), algorithmization and programming, processing of data and information with the means of information and communication technology, development of web applications, operation systems and their administration, computer networks and their creation and operation, design and realisation of database and information systems, computer graphics, and creation of multimedia applications. The aim of the study programme also takes into account the fact that the anticipated priority of the graduate is to continue with the successive magister programme Teacher Education of Information and Communication Technology for Lower and Upper Secondary Schools. As a result, there will be an effort to support the students’ relation towards educational institutions during the studies. This will be facilitated via teaching practices, professional excursions, or by producing a bachelor thesis aimed at education. Even if the graduates do not choose to continue with magister studies, they are ready to work with children and juveniles in the field of afterschool activities. Also, they are prepared for professions and functions in companies or institutions that deal in data and information processing, commerce, or in providing services in information and communication technology.

    • shrink expand

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

       

      Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška je talentová.
      Uchazeč může získat v talentové přijímací zkoušce max. 40 bodů. Předmětem talentové zkoušky je prověrka celkové hudebnosti, zjištění úrovně pěveckých dovedností a stupně technické a interpretační vyspělosti ve hře na klavír nebo na housle.

      Kromě hry na klavír nebo housle může uchazeč prokázat dovednost hry (interpretace krátké instrumentální skladby) na další hudební nástroje, které jsou využitelné ve školní nebo mimoškolní hudebněvýchovné praxi, a získat tak v rámci talentové zkoušky (část 3. Hra na nástroj) bonifikaci 1 bodu za hru na každý další nástroj. V rámci bonifikace může uchazeč obdržet max. 3 body, celkový počet získaných bodů za část 3. Hra na nástroj včetně bonifikace však nesmí překročit hranici maxima 10 bodů. Z výše uvedeného vyplývá, že pro získání bonifikace je nutné přinést hudební nástroj/e s sebou a přednést na něm/nich připravený repertoár. Pouhé předložení dokladů či potvrzení (např. vysvědčení ze ZUŠ) nebo sdělení uchazeče, že ovládá hru na další hudební nástroj, není dostačující.

      1. Zpěv (max. 10 bodů, minimálně nutné získat 4 body) 
      2 kontrastní lidové písně a capella 
      Podmínkou je správná výslovnost a zdravý hlas, schopný vývoje. 

      2. Hudebnost (max. 20 bodů, minimálně nutné získat 7 bodů) 

      Pěvecká transpozice lidové písně od jiného tónu nebo v jiné tónině 
      Improvizovaný zpěv paralelního druhého hlasu k lidové písni 
      Reprodukce předehraného tónu (i mimo zpěvní polohu hlasu), hudebně teoretická a sluchová analýza hraných dvojzvuků, trojzvuků a čtyřzvuků 
      Pěvecká reprodukce rytmicko-melodických modelů 
      Reprodukce rytmických modelů hrou na tělo 
      Hudební kreativita - vytváření symetrických závětí k zadaným předvětím (pomocí vokální improvizace)


      3. Hra na nástroj (max. 10 bodů, minimálně nutné získat 4 body) 

      3.1 Klavír 
      2 etudy, např. C. Czerny, op. 261, 849, 299 
      1 polyfonní skladba, např. J. S. Bach: Malá preludia a fughetty, Dvojhlasé invence, Temperovaný klavír 
      1 věta z klasické sonáty nebo sonatina 
      1 skladba z období romantismu na úrovni Mendelssohnových Písní beze slov, Schumannových Dětských scén, Schubertových Moments musicaux apod. 
      Hra lidové písně dle vlastního výběru s vlastním stylizovaným doprovodem, transpozice písně včetně doprovodu do jiné tóniny.
      Hra zpaměti není podmínkou. 

      3.2 Housle 
      Stupnice a akordy v rozsahu 3 oktáv 
      2 etudy J. F. Mazase nebo R. Kreutzera 
      1 přednesová skladba na úrovni Dvořákových Romantických kusů, sonatin P. Ebena apod.
      Hra lidové písně a její transpozice do jiné tóniny.

      Hra lidové písně na klavír s akordickým doprovodem.
      Hra zpaměti není podmínkou.

      Pokud uchazeč v jedné z částí zkoušky nezíská minimální počet bodů, hodnotí se celá talentová zkouška jako neúspěšná = 0 bodů.

       

       

      Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání

      Předmětem talentové zkoušky z programu Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání je zjištění rozsahu a kvality praktických zkušeností sborového zpěváka, pěvecké pohotovosti, dirigentských předpokladů a zběhlosti ve hře na klavír. Zúčastní se jí pouze ti uchazeči, kteří uspěli v talentové zkoušce z programu Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání. V talentové zkoušce z programu Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání lze získat max. 40 bodů, minimální počet bodů pro úspěšné složení talentové zkoušky je 15 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je výsledek části zkoušky Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání stanoven na 0 bodů.


      1. Pěvecké předpoklady (max. 12 bodů)

      1.1 Zpěv sborových partů (soprán i alt, tenor i bas, max. 6 bodů)
      A. Dvořák: Eja mater (z kantáty Stabat mater), se zvukovou nahrávkou (nahrávku zabezpečí katedra)

      1.2 Zpěv jednoduché tonální melodie z listu (max. 6 bodů)

      2. Dirigentské předpoklady (max. 14 bodů)

      2.1 Dirigování připravené sborové skladby s klavírní korepeticí (max. 7 bodů)
      B. Smetana: Má hvězda, Západ slunce (ze Tří ženských sborů). Korepetici zabezpečí katedra.

      2.2 Dirigování připravené skladby s nahrávkou (max. 7 bodů)
      A. Dvořák: Slovanský tanec č. 8, V. Novák: Zamilovaní (ze Slovácké suity). Nahrávku zabezpečí katedra.

      3. Klavírní předpoklady (max. 14 bodů)

      3.1 Hra připravené sborové partitury (max. 7 bodů)
      W. A. Mozart: Ave verum corpus (verze pro smíšený sbor a capella). Uchazeč může použít vlastní notový materiál.  

      3.2 Hra jednoduché sborové partitury z listu (max. 7 bodů)

    • shrink expand

      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.



      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 02.06.2025 Until: 20.06.2025
      Alternative date (of entrance exam): 25.06.2025 Until: 26.06.2025
    • shrink expand
       
    • shrink expand

      Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání

      ZENKL, L. ABC hudební nauky. Praha: Editio Bärenreiter, 2003.

      Zpěvníky lidové hudby (dle vlastního výběru).

      Notový materiál evropské klasické nástrojové hudby 17.–21. stol.

      Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání

      PECHÁČEK, S. Základy taktování. Praha: PedF UK, 2003.

      PECHÁČEK, S. Česká sborová literatura III/A (od poloviny 20. století). Praha : UK – PedF, 2017

      STAŠEK, Č. ABC začínajícího sbormistra.

      CANTUS, časopis pro sborové umění (vydává Unie českých pěveckých sborů).

      Party a partitury evropské klasické vokální a vokálně instrumentální hudby 18.-20. stol. Notový materiál.

    • shrink expand

      Hudební výchova se zaměřením na vzdělávání

      Bližší informace naleznete na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/prijimaci-rizeni/pripravne-kurzy-k-talentovym-zkouskam/.

      Sborový zpěv se zaměřením na vzdělávání

      Bližší informace naleznete na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/prijimaci-rizeni/pripravne-kurzy-k-talentovym-zkouskam/.

    • shrink expand

      The graduate defines on the basis of acquired knowledge of music theory, music history and didactics of music education, explains the music and music education terminology system and puts the concepts in mutual context. He / she masters musical activities necessary for demonstration and verification of knowledge: on selected musical instrument he demonstrates theoretical phenomena, plays folk and popular songs with stylized accompaniment, plays compositions of various styles. It has a sufficient vocal culture: it has a vocal cultivation, sings songs and artificial songs at the appropriate level of interpretation. On the basis of knowledge and skills, he conceives music education activities in extracurricular music education, in music education he explains and confirms music phenomena, corrects partial music education knowledge and activities.The graduate of the bachelor study programme Information and Communication Technology for Teacher Education is familiarized with the basics of disciplines that are related to teachers’ professional training – pedagogy, psychology, and didactics. The graduate is also equipped with professional competencies in the field of information and communication technology. The graduate thus possesses knowledge of informatics, algorithmization and programming, architecture of computer systems, operating systems, database and information systems, web technologies, computer graphics, and multimedia. The graduate is further equipped with skills in installation and maintenance of operating systems and computer networks, creation of information systems including implementation of their database solutions, and utilisation of application software while processing data and information. The graduate can apply the obtained education, including a set of competencies that facilitate his or her profession adaptability, in a varied field of professions and functions in educational institutions and also in companies or institutions that deal in data and information processing, commerce, or in providing services in information and communication technology.