Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Geography for Teacher Education with double curriculum study Biology for Teacher Education (0114RA330001 / 0114RA030005) - double subject study

    Faculty: Faculty of Science
    Study programme: Geography for Teacher Education (B0114A330001)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 29.02.2024
    • shrink expand
      Program Geografie se zaměřením na vzdělávání (maior), v němž student povinně zpracovává bakalářskou práci,
      umožňuje získat ucelené znalosti a dovednosti ze studijního programu Biologie se zaměřením na vzdělávání (minor).

      Počty uchazečů, kteří podali přihlášku ke studiu, zúčastnili se přijímacích zkoušek a byli přijati v předchozích letech jsou uvedeny v podrobných statistikách přijímacího řízení na adrese: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/uredni-deska/uchazec/statistika-prijimaciho-rizeni

    • shrink expand
      Jednokolová písemná formou testu z předmětu Biologie nebo Geografie - zvolí si uchazeč ve formuláři přihlášky.
      Test je hodnocen maximálně 100 body. Test přijímací zkoušky je v českém jazyce.

      Obsahová náplň odborného testu z Biologie vychází především z platných učebnic pro gymnázia vydaných v ČR. Některé testové otázky svým obsahem a tématem přesahují gymnaziální učivo – ověřují zájem uchazečů o obor, schopnost logického uvažování, řešení problémů s biologickou tématikou na základě správné interpretace poskytnutých vstupních informací (např. ve formě textu, grafu, tabulky, schématu nebo obrázku). Některé otázky také ověřují schopnost aplikace základních gymnaziálních znalostí a dovedností z ostatních přírodovědných oborů (chemie, fyzika, geografie, geologie) a matematiky při řešení biologického problému.

      Obsahová náplň testu z Geografie vychází z platných učebnic pro gymnázia vydaných v ČR, případně z rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a z platných kurikulárních dokumentů; navíc jsou zařazeny otázky zjišťující zájem o obor a schopnost logické úvahy a aplikace znalostí, dovedností a postupů, které jsou běžnou součástí středoškolského kurikula.
    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 10.06.2024 Until: 14.06.2024
      Alternative date (of entrance exam): 19.06.2024 Until: 21.06.2024
    • shrink expand
      Od přijímací zkoušky bude upuštěno uchazeči na základě jeho písemné žádosti, pokud splní alespoň jedno z kritérií stanovených pro jednotlivé programy. Seznam zohledňovaných kritérií je uveden v sekci Informace o přijímacím řízení http://is.cuni.cz/studium/garantlink.php?glogin=false&gmodul=podprij&gscript=redir.php&redir=podminky&fak=11310&typ=bak . Přijati budou všichni uchazeči, kterým bude rozhodnutím upuštěno od přijímací zkoušky.
      JINÉ DŮVODY, než kritéria stanovená pro jednotlivé programy NENÍ MOŽNÉ ZOHLEDNIT pro upuštění od přijímací zkoušky.
      ŽÁDOST, jejíž nedílnou součástí je stanovený doklad o splnění kritéria, je třeba zaslat v listinné podobě na poštovní adresu fakulty do 30. dubna 2024. Uchazeč musí nejprve řádně podat přihlášku ke studiu.

      Kritéria zohledňovaná pro tento program: 1, 7, 8, 10.
    • shrink expand
      Modelové otázky jsou zveřejněny na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/uchazeci
    • shrink expand
      Informace o přípravných kurzech jsou zveřejněny na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/uchazeci

    • shrink expand
      Graduates are educated in geography, pedagogy and psychology and can evaluate and interpret geographical information in regional context at different geographic scales. They apply a distinct geographic perspective to various interdisciplinary fields. They are prepared to work in education, tourism, development agencies, media and public administration.
      The graduate gained basic knowledge of individual biological areas. He is ready to study the follow-up master study program of biology for secondary schools or study programs of specialized biological direction. He/she can apply in economic-social institutions oriented on the field of natural sciences.