Application submission date: | 29.02.2024 |
---|
Faculty: | Faculty of Education |
---|---|
Study programme: | French for Teacher Education (B0114A090015) |
Form of study: | full-time |
Type of study: | Bachelor's |
Language of instruction: | Czech |
Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: | 5 |
Standard length of study: | 3 years |
Application type: | Online |
Possibility of exemption from entrance examination: | yes |
Rate of admitted and total applicants in the past academic year
1 / 3Application submission date: | 29.02.2024 |
---|
Charge for an on-line application: | 880 |
---|
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - maior
Bakalářský studijní program formuje a prohlubuje formou přednášek a seminářů konaných v jazyce francouzském vědomosti v oboru francouzských studií, jak v lingvistických a literárních disciplínách, tak v oblasti kulturní antropologie a frankofonie. Směřuje k zvládnutí teoretických základů filologického oboru a k propojení teoretických znalostí s jejich konkrétní praktickou aplikací včetně komunikace v jazyce písemnou i ústní formou (dosažená úroveň jazykových znalostí a dovedností ve francouzštině je B2+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). K studentově vzdělanostní výbavě patří rovněž kultura vyjadřování i cit pro jazyk coby svébytnou hodnotu, která přesahuje účelovou rovinu dorozumívání (komunikační funkci).
Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT. Pedagogicko-psychologická příprava zahrnuje předměty pedagogiky, psychologie a speciální pedagogiky, včetně pedagogicko-psychologické praxe a směřuje k přípravě pro navazující magisterské studium učitelství. Součástí plánu maior je zpracování bakalářské práce.
Matematika se zaměřením na vzdělávání - minor
Cílem studia bakalářského studijního programu Matematika se zaměřením na vzdělávání je zajistit široké všeobecné vzdělání studentů v oblasti matematiky v širších souvislostech univerzitního vzdělání včetně základů pedagogiky a psychologie, rozvinout jejich matematickou kulturu a připravit je na praktické aplikace získaných poznatků při výkonu povolání, především v oblasti zájmové činnosti dětí, mládeže a dospělých a ve státní správě při zpracování dat.
Bakalářský studijní program Matematika se zaměřením na vzdělávání byl od počátku připravován s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia bude následné magisterské studium učitelství matematiky jako všeobecně vzdělávacího předmětu pro ZŠ a SŠ.
Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.
Přijímací zkouška má dvě části:
1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.
2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.
Celkem max. 80 b.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Přijímací zkouška z francouzského jazyka má formu písemného testu (40 bodů). Testuje jazykové znalosti uchazeče v rozsahu středoškolského studia na jazykové úrovni A2-B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Předpokladem je hlubší zájem o francouzské dějiny, reálie, literaturu, jakož i o aktuální politické a společenské dění ve Francii a frankofonním světě, včetně historie a současnosti francouzského školství. Přijímací zkouška se skládá z testu zaměřeného na francouzský jazyk, literaturu a reálie frankofonního světa.
Délka trvání testu je 40 min.
Přijímací zkouška z francouzského jazyka je stejná u studijního plánu maior i minor.
Více informací včetně ukázkového přijímacího testu lze najít na stránkách katedry: http://pages.pedf.cuni.cz/kfjl/
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč má v písemném testu projevit znalosti a dovednosti z matematiky odpovídající úrovni gymnázia. Test obsahuje 10 úloh, z nichž každá je hodnocena čtyřmi body. Minimální počet bodů pro úspěšné složení písemného testu je 10 bodů. Pokud uchazeč této hranice nedosáhne, je jeho výsledek stanoven na 0 bodů. U přijímacích zkoušek není dovoleno používat žádné technické prostředky (jako kalkulačky nebo mobilní telefony) ani písemné materiály (včetně tabulek).
Délka trvání testu je 60 minut.
Přijímací zkouška z matematiky je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.
Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.
Verification method: | entrance exam | ||
---|---|---|---|
Confirmation date (of entrance exam) from: | 06.06.2024 | Until: | 18.06.2024 |
Alternative date (of entrance exam): | 25.06.2024 | Until: | 26.06.2024 |
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky z programu Matematika se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.
Žádost se podává písemně v listinné formě nejpozději do 29. 2. 2024. Součástí žádosti je potvrzení, že uchazeč byl účastníkem krajského kola matematické olympiády kategorie A nebo úspěšným řešitelem krajského kola kategorie B nebo C nebo získal v soutěži Matematický klokan aspoň 80 bodů v kategoriích Junior nebo Student nebo potvrzení, že absolvoval Národní srovnávací zkoušky SCIO z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl ve společné části maturitní zkoušky z matematiky a umístil se mezi 40 % nejlepšími, nebo potvrzení, že uspěl v didaktickém testu nepovinné zkoušky profilové části maturitní zkoušky Matematika+ nebo Matematika rozšiřující.
V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2024. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 29. 2. 2024. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2024, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
RADIMSKÁ, J., HORAŽĎOVSKÁ,M. Antologie francouzské literatury. Plzeň: Fraus, 2002.
MATHIEUX, J. Stručné dějiny Francie. Plzeň: Fraus, 2003.
LISTÍKOVÁ, R., KLINKA, T. Otázky a odpovědi nejen k maturitě. Dubicko: Infoa, 2011.
ŠRÁMEK, J. Dějiny francouzské literatury v kostce. Praha: Votobia, 2003.
STEELE, R. Civilisation progressive du français – Niveau intermédiaire. Paris : CLE International, 2020 (2e édition).
GOLIOT-LÉTÉ, A., MIQUEL, C. Vocabulaire progressif du français - Niveau intermédiaire (A2/B1. Paris : CLE International, 2017 (3e édition).
THIÉVENAZ, O. Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1) Paris : CLE International, 2017 (4e édition).
Tzv. „zjednodušená“ četba v originále, případně bilingvní četba (různá nakladatelství), úroveň A2-B1.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Série učebnic matematiky pro gymnázia:
Autorský kolektiv. Matematika pro gymnázia. Praha: Nakladatelství Prometheus.
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Studium je koncipováno jako potenciální základ pro navazující magisterské studium učitelství francouzského jazyka pro 2. stupeň ZŠ a SŠ a případně dalších blízkých studijních programů v oblasti romanistiky. Absolvent, který nebude pokračovat v navazujícím magisterském studiu, se v oblasti školství uplatní jako vychovatel, pedagog volného času a asistent kvalifikovaného pedagoga či lektor. Vzhledem k dosažené úrovni jazykové kompetence může najít uplatnění i mimo sféru vzdělávání v různých domácích i mezinárodních institucích a organizacích, knihovnách, v médiích a tiskových agenturách.
Matematika se zaměřením na vzdělávání
Absolvent bakalářského studijního programu je kvalifikován pracovat jako vychovatel, asistent pedagoga a pedagog volného času. Může vykonávat další kvalifikované profese na úřadech a v institucích soukromého i státního sektoru, např. na úřadech práce, na odborech sociálního zabezpečení, v nadacích a občanských sdruženích orientovaných na mimoškolní vzdělávací aktivity, na zájmovou činnost dětí, mládeže i dospělých a na organizaci aktivního trávení volného času. Díky svým matematickým vědomostem je adaptabilní na měnící se pracovní podmínky především v oblasti práce s daty a přiměřeně v oblasti informačních technologií.