Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Information and Communication Technology for Teacher Education (0114RA140004)

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Information and Communication Technology for Teacher Education (B0114A140004)
    Form of study: combined
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 40
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    22 / 39

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 29.02.2024
    • shrink expand
      Charge for an on-line application: 880
    • shrink expand

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Studijní obor Informační technologie se zaměřením na vzdělávání poskytuje ucelené vysokoškolské bakalářské vzdělání orientované jak na disciplíny související s přípravou učitelů – na pedagogiku, psychologii a obecnou a oborovou didaktiku, tak na oblast informačních a komunikačních technologiích, zejména na základy informatiky, algoritmizaci a programování, zpracování dat a informací prostředky informačních a komunikačních technologií, vývoj webových aplikací, operační systémy a jejich administraci, počítačové sítě, jejich vytváření a správu, návrh a realizaci databázových a informačních systémů, počítačovou grafiku a tvorbu multimediálních aplikací.

      Zaměření studijního programu je současně koncipováno s ohledem na skutečnost, že očekávanou prioritou absolventa tohoto studia, bude navazující magisterské studium Učitelství informačních a komunikačních technologií pro 2. stupeň základní školy a střední školy. Během studia bude proto snahou podpořit vztah studentů ke školským institucím, a to též prostřednictvím praxí, odborných exkursí či řešením bakalářských prací se vztahem ke školství. I v případě, že se absolventi nerozhodnou pro navazující magisterské studium, jsou připraveni pracovat s dětmi a mládeží v oblasti mimoškolních vzdělávacích aktivit, ale i v řadě profesí a funkcí ve společnostech či institucích zabývajících se zpracováním dat a informací, obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií.

      Studijní program v plánu maior respektuje vyváženost oborové, didaktické a pedagogicko-psychologické složky dle standardů učitelské přípravy MŠMT.

      Studijní program je koncipován tak, aby student v průběhu studia při plnění studijních povinností prokázal schopnost používat získané odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce.

    • shrink expand

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Přijímací zkouška je písemná. Má charakter testu, v jehož rámci bude uchazeč odpovídat na otázky s výběrovou nebo tvořenou odpovědí a řešit úlohy. Orientuje se na ověření schopností logicky uvažovat a zjištění úrovně znalostí a dovedností v rozsahu středoškolského přehledu v oblasti informačních technologií a jejich aplikací, přičemž pro řešení úloh se předpokládá použití základního matematického aparátu.

      Maximální počet za písemný test je 40 bodů. Délka trvání testu je 60 min.

      Přijímací zkouška z informační technologie je stejná u programu s plány maior/minor i plného studijního plánu. Pokud se uchazeč přihlásí na maior/minor i plný studijní plán, koná přijímací zkoušku jen jednou.

    • shrink expand

      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.



      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 06.06.2024 Until: 18.06.2024
      Alternative date (of entrance exam): 25.06.2024 Until: 26.06.2024
    • shrink expand

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání 

      Učebnice matematiky a IT pro střední školy gymnaziálního typu. Z publikací lze uvést například:

      BROOKSHEAR, G. Informatika. Brno: Computer Press, 2013.

      PETÁKOVÁ, J. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. Praha: Prometheus, 1998.

      ROUBAL, P. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: teoretická učebnice. Brno: Computer Press, 2019.

      SKALKA, J. Informatika. Nitra: Enigma, 2019.

    • shrink expand

      Informační technologie se zaměřením na vzdělávání

      Cílem studia bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání je poskytnout studentům bakalářské vysokoškolské vzdělání v oblasti informačních a komunikačních technologií a připravit je tak po stránce teoretické i praktické pro přímé uplatnění v profesích orientovaných na aplikace informačních a komunikačních technologií i pro pokračování ve studiu v magisterském studijním oboru.

      Studijní obor je ve svém zaměření koncipován tak, aby jeho absolventi získali možnost přímého uplatnění především v profesích, resp. ve funkcích níže uvedených, a to jako:

      ·         asistent pedagoga

      ·         správce odborných učeben a laboratoří pro výuku nebo práci v oblasti informačních a komunikačních technologií,

      ·         správce počítačové sítě,

      ·         správce informačního a databázového systému,

      ·         konzultant a školitel podnikového vzdělávání v oblasti informačních a komunikačních technologií.

      ·         pracovník ve firmě orientované na vytváření www stránek a webových aplikací,

      ·         pracovník ve firmě orientované na tvorbu a využití počítačové grafiky, multimédií a prezentací,

      ·         implementační pracovník v oblasti aplikačního software,

      ·         pracovník ve firmě zabývající se prodejem informačních a komunikačních technologií nebo poskytováním služeb v dané oblasti,

      Absolvent bakalářského studijního oboru Informační technologie se zaměřením na vzdělávání může uplatnit získané vzdělání včetně komplexu kompetencí podporujících jeho širokou profesní adaptabilitu v řadě profesí, resp. funkcí ve vzdělávacích institucích, v zařízeních pro zájmovou činnost dětí a mládeže, ve firmách zabývajících se obchodem nebo poskytováním služeb v oblasti informačních a komunikačních technologií, v různých podnicích na střední technické úrovni, kde je vyžadována VŠ kvalifikace a schopnost samostatného tvůrčího řešení praktických problémů, v bankovnictví, v mediální sféře i v institucích státní správy.