Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Social Sciences for Teacher Education with double curriculum study English Language for Teacher Education (0114RA100003 / 0114RA090013) - double subject study

    Faculty: Faculty of Education
    Study programme: Social Sciences for Teacher Education (B0114A100003)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 8
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    10 / 74

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 28.02.2022
    • shrink expand
    • shrink expand

      The primary aim of the study program Introduction to Social Sciences with a Focus on Education is to provide broad general education in social sciences and some humanities: sociology, political science, law, sociocultural anthropology, developmental and social psychology and psychology of personality, religious studies and economy as well as in philosophy and ethics. The specific features of the program are interdisciplinarity and focus on topical problems of the recent world. Attention is, thus, paid to, among others, such themes as contemporary problems of democracy, history of political parties, questions of collective identities, anthropology of family, world religions, globalization processes and international relations as well as environmental ethics. Both theoretical and practical training in didactics and psychology and education methodologies are a part of the package. The program is unique in providing a broad horizon of knowledge in the field of social sciences and philosophy. The goal is to endow students with skills and knowledge that allow them to continue studying the master program Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools – Introduction to Social Sciences, or to enroll in any other master program in social sciences of students’ choice.

    • shrink expand

      Přijímací zkouška má dvě části:

      1. Zkouška z 1. studijního programu, plán maior, max. 40 b.

      2. Zkouška z 2. studijního programu, plán minor, max. 40 b.

      Celkem max. 80 b.

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      Přijímací zkouška probíhá formou písemného testu (max. 40 b.). Předpokladem zdárného zvládnutí testu jsou znalosti středoškolského (gymnaziálního) učiva, jež v současné době zahrnuje základní poznatky z filozofie, historie, práva, politologie, ekonomie, etiky, sociologie a psychologie. Charakter studijního programu zároveň vyžaduje též znalosti kulturně historické a určitou orientaci v současném ekonomickém, politickém a kulturním dění. V závislosti na epidemické situaci může být test realizován v prostředí e-learningu MOODLE.

      Délka trvání testu je 40 min.

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Zkouška má písemnou formu a sestává ze čtyř následujících částí:

      1. Gramatický test - prověřuje znalost mluvnických struktur v jednotlivých větách.

      2. Lexikální test – prověřuje znalost slovní zásoby formou doplňování slov v kratším originálním novinovém textu.

      3. Test čtení s porozuměním – prověřuje schopnost porozumět smyslu delšího originálního textu.

      4. Lingvistický test – prověřuje jazykové znalosti v oblasti gramatiky, slovní zásoby a výslovnosti formou rozmanitých úkolů, např. doplňování a transformace vět; identifikace chyby; výběr vhodného idiomu, frázového slovesa, ustáleného výrazu; určování synonym a antonym, rozpoznání správné výslovnosti slova, určování slovního druhu apod.

      Všechny čtyři části jsou ve formě otázek s výběrem odpovědí („multiple choice“).

      Vyžaduje se velmi dobrá znalost mluvnice, rozsáhlé vědomosti v oblasti slovní zásoby a velmi dobrá dovednost číst s porozuměním a orientovat se v původním (nebo lehce upraveném) textu. Předpokládají se celkové vstupní jazykové dovednosti na úrovni B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

      Délka trvání testu max. 45 min.

    • shrink expand

      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.



      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 06.06.2022 Until: 21.06.2022
      Alternative date (of entrance exam): 27.06.2022 Until: 28.06.2022
    • shrink expand

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Uchazeč může požádat děkana fakulty o upuštění od přijímací zkoušky v programu Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání. Ve druhém programu, do kterého se uchazeč hlásí, musí zkoušku vykonat, není-li od ní upuštěno.

      Žádost se podává v listinné podobě nejpozději do 28. 2. 2022. Součástí žádosti je doklad (certifikát) ne starší 2 let k datu podání přihlášky k přijímacímu řízení o úspěšném složení některé z níže uvedených zkoušek:

      Cambridgeské zkoušky:

      - Cambridge English: First – hodnocení A

      - Cambridge English: Advanced – hodnocení A, B, C

      - Cambridge English: Proficiency – hodnocení A, B, C

      IELTS - minimálně skóre 5,5 

      TOEFL iBT - minimálně 72 bodů

      Popřípadě i jiná osvědčení, která na základě složené zkoušky certifikují jazykovou úroveň uchazeče jako B2+ a vyšší.

      V případě, že bude podmínka pro upuštění od přijímací zkoušky splněna až po výše uvedeném termínu podání žádosti, je možno příslušný certifikát podat nejpozději do 31. 5. 2022. Samotnou žádost je však i v tomto případě nutno podat do 28. 2. 2022. Pokud děkan žádosti vyhoví, obdrží uchazeč rozhodnutí o upuštění od přijímací zkoušky a započte se mu maximální počet bodů uvedený v kritériích hodnocení daného programu. Pokud nebude žádosti o upuštění od přijímací zkoušky vyhověno, obdrží uchazeč taktéž rozhodnutí a platí pro něj termín přijímací zkoušky uvedený v pozvánce. Pokud uchazeč nedoloží požadovaný certifikát do 31. 5. 2022, dostaví se v den konání přijímací zkoušky a přijímací zkoušku vykoná.

       

    • shrink expand

      Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání

      ADAMOVÁ, Lenka, VENTURA, Václav a DUDÁK, Vladislav. Základy filosofie, etiky: základy společenských věd: pro střední školy. Praha: Fortuna, 2001..

      BĚLINA, Pavel et al. Dějiny zemí Koruny české. II., Od nástupu osvícenství po naši dobu. Praha: Paseka, 2003

      BURIÁNEK, Jiří. Sociologie pro střední školy a vyšší odborné školy. Praha: Fortuna, 2001.

      ČORNEJ, Petr et al. Dějiny zemí Koruny české. I., Od příchodu Slovanů do roku 1740. Praha: Paseka, 2003.

      DAVID, Roman. Politologie: základy společenských věd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2007..

      EICHLER, Bohuslav, RYSKA, Radovan a SVOBODA, Vladimír. Základy státoprávní teorie, ekonomie a ekonomiky, neformální logiky: základy společenských věd: pro střední školy. Praha: Fortuna, 2007.

      FÜRST, Maria a HALMER, Nikolaus. Filozofie. Praha: Fortuna, 1994..

      GILLERNOVÁ, Ilona a BURIÁNEK, Jiří. Základy psychologie, sociologie: základy společenských věd. Praha: Fortuna, 2001.

      HELUS, Zdeněk. Psychologie pro střední školy. Praha: Fortuna, 2003.

      JANDOUREK, Jan. Průvodce sociologií. Praha: Grada, 2008.

      JIRÁSKOVÁ, Věra. Občan v demokratické společnosti: [učebnice pro střední školy]. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999.

      Kol. autorů.  Občanský a společenskovědní základ díly: Právo, Ekonomie, Politologie, Sociologie/Média, Filozofie, Psychologie. Brno, Computer Media. 

      Kol. autorů. Společenské vědy pro střední školy 1. díl - 4. díl. Brno, Didaktis.

      LIESSMANN, Konrad Paul a ZENATY, Gerhard. O myšlení: úvod do filozofie. Olomouc: Votobia, 1994.

      PAVLINCOVÁ, Helena a kol. Slovník: judaismus, křesťanství, islám. Praha: Mladá fronta, 1994.

      PELCOVÁ, Naděžda a kol. Evropské myšlenkové tradice k hodnotám evropské civilizace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 1998.

      PELCOVÁ, Naděžda a PEŠKOVÁ, J. a kol. Základy společenských věd I. - IV. Praha: Eurolex Bohemia, 2005.

      PETŘÍČEK, Miroslav. Úvod do (současné) filosofie: [11 improvizovaných přednášek]. Praha: Herrmann & synové, 1997.

      RYSKA, Radovan, PUŠKINOVÁ, Monika a HUMENIUKOVÁ, Renáta. Právo pro střední školy. Praha: Eduko nakladatelství, s.r.o., 2019..

      STÖRIG, Hans Joachim. Malé dějiny filosofie. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2007..

      TICHÁ, Milena. K aktuálním ekonomickým problémům. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004.

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge University Press, 1998.

      MCCARTHY, M., O’DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994.

      SWAN, M., WALTER, C. How English Works. OUP, 1997.

      THOMPSON, A. J., MARTINET, A. V. A practical English Grammar. OUP, 1987.

      EASTWOOD, J. Oxford Practice Grammar. Intermediate. OUP, 2008.

      Longman Language Activator. The World’s First Production Dictionary. Longman, 1993.

      SWAN, M. Practical English Usage. Oxford, 1995.

      CUNNINGHAM, S., MOOR, P., Cutting Edge. Intermediate. Student’s Book, Workbook and Self-Study Book. Pearson Education, 2005.

      (nebo jakákoli další vydání výše zmíněných publikací)

      Učebnice anglického jazyka na úrovni střední a vyšší pokročilosti, např. New Headway, Opportunities, Face2Face, Language in Use, Inside Out, Matrix, Cambridge English for Schhols, New Hotline, Natural English, English in Mind, True to Life, Landmark, Progress to First Certificate, New First Certificate Gold aj.

       

    • shrink expand

      Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání

      Bližší informace na ivana.jancovicova@pedf.cuni.cz

    • shrink expand

      The graduates of the study program acquire a broad introductory education in social sciences – sociology, political sciences, law, social, cultural and linguistic anthropology, religious studies, psychology and economy. They have an elementary overview about philosophy, its history and its basic forms of inquiry – ontology, epistemology and philosophy of human existence as well as philosophy of language. The graduates are able to understand ethics from historical perspective as well as from a point of view that relates ethic to fundamental problems of contemporary world and its prospects. They are able to think about those themes in psychology, educational and didactical context. All that allows them to continue studying the master program Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools – Introduction to Social Sciences, or to enroll in any other master program in social sciences of students’ choice. The graduates have knowledge and skills that are useful for working in both governmental and public administration, in institutions dealing with social problems or in NGOs focusing on those questions. They may find a job in institutions and organizations specialized in research, development and innovations in the field of education. Due to a broad education in social sciences, they can work in media. The graduates shall have skills that allow them to find a job in the administrative departments of Czech and international companies. The graduates are trained in team work and able to design and solve various projects. They are able to provide elementary analyses of the kind that is typical for social sciences.