Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Didactics of Chemistry (0111VD300003)

    Faculty: Faculty of Science
    Study programme: Didactics of Chemistry (P0111D300003)
    Form of study: combined
    Type of study: doctoral
    Language of instruction: Czech
    Standard length of study: 4 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes

    Rate of admitted and total applicants in the past academic year

    1 / 3

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 30.04.2020
    • shrink expand
    • shrink expand
      Program je uskutečňován bez specializace.

      Doktorské studium poskytuje integrované vzdělání, které jeho absolventům umožňuje na základě vysoké erudovanosti provádět koncepční a výzkumnou činnost v oblasti chemického vzdělávání. Absolventi doktorandského studia budou připraveni k samostatné vědecké, pedagogické a řídící práci v tomto oboru. Uplatnění absolventů (v počtu 1 - 2 v jednom ročníku studia) bude možné na didaktických pracovištích VŠ připravujících učitele chemie (12 VŠ v ČR), ve výzkumných ústavech MŠMT ČR zabývajících se problematikou chemického vzdělávání (4 výzkumné ústavy), na pracovištích, která se zabývají dalším institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní vzděláváním učitelů (14 pedagogických center v ČR), v národních i mezinárodních institucích a organizacích zaměřených na celostátní a mezinárodní výzkum v oblasti chemického nebo přírodovědného vzdělávání (Division of Chemical Education - Federation of European Chemistry Societies, European Science Education Research Association, International Organization of Science and Technology Education).
    • shrink expand
      Přijímací zkouška je jednokolová formou pohovoru, který se bude týkat především problematiky plánované disertační práce a znalostí uchazeče v rámci odbornosti daného studijního programu. U pohovoru bude zohledněna jak odborná, tak i jazyková úroveň.
      Při přijímací zkoušce musí uchazeč prokázat odborné a jazykové schopnosti studovat příslušný program a předpoklady k samostatné vědecké práci.

      Zkouška je hodnocena maximálně 100 body. Z toho 10 bodů může být uděleno formou bonifikace za uvedení představy o doktorském studiu a plánované disertační práci v nepovinné příloze přihlášky. Ta by měla obsahovat téma a stručnou anotaci disertační práce, předpokládané školící pracoviště a souhlas konkrétního školitele s vedením plánovaného doktorského projektu.

      Ze závažných a doložených důvodů, zejména zdravotních nebo studia v zahraničí, může děkan na základě žádosti podané v elektronickém informačním systému univerzity zpravidla spolu s přihláškou, nejpozději však do 12. května 2020, povolit vykonání přijímací zkoušky prostřednictvím informačních a komunikačních technologií.
    • shrink expand
      Admission to Doctoral studies is conditioned by successful completion of a Master's study programme.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 15.06.2020 Until: 26.06.2020
      Alternative date (of entrance exam): 07.07.2020 Until: 17.07.2020
    • shrink expand
      Od přijímací zkoušky bude upuštěno na základě žádosti uchazeče, pokud bude úspěšným žadatelem o projekt STARS v daném akademickém roce.

      Žádost je třeba podat elektronicky do 12. května 2020.
    • shrink expand
      The PhD study grants integrated education that allows its graduates, thanks to their high erudition, to do conceptual and research activities in the area of chemistry education. The PhD study graduates will be ready for the independent scientific, pedagogic and management work in this area. They will be able to assert themselves at the colleges' didactical workplaces, in the Education ministry research institutes that concern themselves with the problematics of chemistry education, at the secondary schools as highly-qualified chemistry teachers, at the workplaces which are dealing in further teacher training, and in the international and European institutions and organizations focused at the countrywide and international research in the area of chemistry or science education.