Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Teacher Education of Latin Language and Literature for Upper Secondary Schools (0114TA300061)

    Faculty: Faculty of Arts
    Study programme: Teacher Education of Latin Language and Literature for Upper Secondary Schools (N0114A300061)
    Form of study: full-time
    Type of study: Master's (post-Bachelor)
    Language of instruction: Czech
    Expected minimum number of accepted students Expected number of accepted students: 15
    Standard length of study: 2 years
    Application type: Online

    • You cannot apply for study of this programme/branch now.

    • shrink expand
      Application submission date: 15.04.2020
    • shrink expand
    • shrink expand
      The study programme in Teaching of Latin language and literature for secondary schools provides students with an education in Latin philology (Latin language, Roman literature, ancient history and culture) while also contributing to their employability in the education sector. Modules in Latin philology are, therefore, complemented with general and Latin studies-oriented teacher training, offering a balanced profession-oriented programme.
    • shrink expand
      přijímací zkouška: jednokolová (ústní)

      popis přijímací zkoušky:
      ústní zkouška
      1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
      2) motivace ke studiu, zájem o obor (max. 20 bodů)
      3) jazyk: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury (max. 35 bodů)
      4) literatura, kultura, dějiny: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury a beletrie (max. 35 bodů)

      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:

      pedagogika
      Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
      Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
      Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
      Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.

      psychologie
      Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
      Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
      Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
      Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.


      další požadavky ke zkoušce:
      • seznam přečtené primární a sekundární literatury (doporučená literatura na: urls.ff.cuni.cz/cs/nove-od-ak-roku-2019-2020)
      • výtisk bakalářské práce nebo její podrobné teze
      • stručný strukturovaný životopis
      • nepovinně: doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor, učitelská portfolia apod.

      Tyto materiály se předkládají k nahlédnutí u přijímací zkoušky.

      - - - - -

      Přijat ke studiu může být uchazeč, který u jednokolové nebo dvoukolové přijímací zkoušky dosáhl minimálně 50 bodů a zároveň se podle počtu dosažených bodů umístil v pořadí odpovídajícím předem stanovenému předpokládanému počtu přijímaných pro konkrétní studijní program, obor či dvouspecializaci (viz požadavky přijímacího řízení na jednotlivé programy a obory), přičemž tuto podmínku splní i všichni ti uchazeči, kteří dosáhnou stejného počtu bodů jako uchazeč, který se umístil na posledním místě v pořadí určeném k přijetí. Pokud lze daný program, obor či dvouspecializaci studovat v prezenční i kombinované formě, je předpokládaný počet přijímaných stanoven pro každou formu studia zvlášť. Ke studiu programu, oboru či dvouspecializace neumožňující samostatné (jednooborové) studium může být přijat pouze ten uchazeč, který splní uvedené podmínky pro přijetí na minimálně dva vzájemně kombinovatelné studijní programy, obory či dvouspecializace (více viz PPŘ 2.2 a 2.5). Do předpokládaného počtu přijímaných se u programů, oborů a dvouspecializací neumožňujících samostatné (jednooborové) studium započítávají i uchazeči, kteří se umístili v příslušném pořadí, byť neuspěli u přijímací zkoušky na alespoň jeden další kombinovatelný studijní program, obor či dvouspecializaci, a předpokládaný počet přijímaných tedy nemusí být naplněn. Přijat ke studiu může být jen ten uchazeč, který nejpozději v den zápisu do studia předloží doklad o svém předchozím vzdělání (viz PPŘ, 5.4 a 5.5).
    • shrink expand
      Admission to Master's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate. Admission to Post-Bachelor studies (Master's programme) is likewise conditioned by completed education in any type of study programme.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 23.05.2020 Until: 12.06.2020
      Alternative date (of entrance exam): 17.06.2020 Until: 18.06.2020
    • shrink expand
      Podmínky pro přijetí jsou stanoveny tak, aby bylo zajištěno ověření znalostí a dovedností v rozsahu příslušného Bc studijního programu zaměřeného na vzdělávání s ohledem na naplnění rámcových požadavků MŠMT.

    • shrink expand
      Termíny přijímacích zkoušek (řádné i náhradní; náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném): v rozmezí 8. 6. – 15. 7. 2020
      Zveřejnění výsledků přijímacích zkoušek v elektronickém systému: do 22. 7. 2020

      přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: Na základě žádosti podané do 31. 5. 2020 lze upustit od zkoušky, pokud uchazeč úspěšně absolvoval alespoň 5 semestrů bakalářského studijního programu Latinský jazyk a literatura, Latinský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, Řecká a latinská studia nebo programu srovnatelného a absolvoval všechny atestace podle doporučeného studijního plánu.

      přijímací zkouška: jednokolová (ústní)

      popis přijímací zkoušky:
      ústní zkouška
      1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
      2) motivace ke studiu, zájem o obor (max. 20 bodů)
      3) jazyk: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury (max. 35 bodů)
      4) literatura, kultura, dějiny: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury a beletrie (max. 35 bodů)

      V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).

      doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:

      pedagogika
      Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
      Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
      Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
      Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.

      psychologie
      Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
      Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
      Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
      Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.


      další požadavky ke zkoušce:
      • seznam přečtené primární a sekundární literatury (doporučená literatura na: https://urls.ff.cuni.cz/cs/prijimaci-rizeni/magisterske-studium/)
      • výtisk bakalářské práce nebo její podrobné teze
      • stručný strukturovaný životopis
      • nepovinně: doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor, učitelská portfolia apod.

      Tyto materiály se předkládají k nahlédnutí u přijímací zkoušky.

      další informace:
      https://urls.ff.cuni.cz/cs/prijimaci-rizeni/magisterske-studium (Ústav řeckých a latinských studií)
      ucitelstvi.ff.cuni.cz

    • shrink expand
      nelze
    • shrink expand
      další informace na webu ústavu:
      urls.ff.cuni.cz/cs/nove-od-ak-roku-2019-2020 (Ústav řeckých a latinských studií)
      ucitelstvi.ff.cuni.cz
    • shrink expand
      Absolventi programu jsou připraveni:
      a) vykonávat učitelskou profesi na základní či střední škole v příslušném oboru i v aprobacích tomuto oboru blízkých,
      b) působit v dalších pozicích ve vzdělávacím systému vyžadujících plnou učitelskou kvalifikaci,
      c) uplatnit se v médiích, nakladatelstvích, komunikačních agenturách, státní správě či odborných institucích na nejrůznějších pozicích, které vyžadují plně rozvinuté odborné kompetence v daném oboru.