Termíny přijímacích zkoušek (řádné i náhradní; náhradní termín vždy alespoň 5 dní po řádném): v rozmezí 8. 6. – 15. 7. 2020
Zveřejnění výsledků přijímacích zkoušek v elektronickém systému: do 22. 7. 2020
přijetí s upuštěním od přijímací zkoušky: Na základě žádosti podané do 31. 5. 2020 lze upustit od zkoušky, pokud uchazeč úspěšně absolvoval alespoň 5 semestrů bakalářského studijního programu Latinský jazyk a literatura, Latinský jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání, Řecká a latinská studia nebo programu srovnatelného a absolvoval všechny atestace podle doporučeného studijního plánu.
přijímací zkouška: jednokolová (ústní)
popis přijímací zkoušky:
ústní zkouška
1) ověření orientace v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe vycházející ze znalostí a dovedností bakalářského studijního programu zaměřeného na vzdělávání (max. 10 bodů)
2) motivace ke studiu, zájem o obor (max. 20 bodů)
3) jazyk: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury (max. 35 bodů)
4) literatura, kultura, dějiny: orientace v oboru s přihlédnutím k seznamu přečtené odborné literatury a beletrie (max. 35 bodů)
V prvním okruhu zkoušky půjde o strukturovaný rozhovor zaměřený na orientovanost uchazeče v pedagogicko-psychologických souvislostech edukační praxe. Uchazeči, který přijímací komisi odevzdá ověřenou kopii diplomu nebo doklad (vystavený studijním oddělením příslušné vysoké školy) potvrzující absolvování libovolného bakalářského programu se zaměřením na vzdělávání, bude tato část zkoušky prominuta a získá za ni plný počet bodů (10).
doporučená literatura k prvnímu okruhu zkoušky:
pedagogika
Kalhous, Z.; Obst, O. (2003). Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP.
Kasíková, H.; Vališová, A. a kol. (2011). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada Publishing.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál.
Strouhal, M. (2013). Teorie výchovy. Praha: Grada Publishing.
psychologie
Čáp, J.; Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha, Portál (1. část).
Krejčová, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál.
Říčan, P. (2016). Psychologie osobnosti (obor v pohybu). Praha: Grada Publishing.
Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum.
další požadavky ke zkoušce:
• seznam přečtené primární a sekundární literatury (doporučená literatura na:
https://urls.ff.cuni.cz/cs/prijimaci-rizeni/magisterske-studium/)
• výtisk bakalářské práce nebo její podrobné teze
• stručný strukturovaný životopis
• nepovinně: doklady o praxi a další materiály potvrzující motivaci ke studiu a zájem o obor, učitelská portfolia apod.
Tyto materiály se předkládají k nahlédnutí u přijímací zkoušky.
další informace:
https://urls.ff.cuni.cz/cs/prijimaci-rizeni/magisterske-studium (Ústav řeckých a latinských studií)
ucitelstvi.ff.cuni.cz