Language selection
  • čeština
  • english
User
  • Anonym

    Branch programme/details

    Geography for Teacher Education (0114RA330001)

    Faculty: Faculty of Science
    Study programme: Geography for Teacher Education (B0114A330001)
    Form of study: full-time
    Type of study: Bachelor's
    Language of instruction: Czech
    Standard length of study: 3 years
    Application type: Online
    Possibility of exemption from entrance examination: yes
    • shrink expand
      Application submission date: 29.02.2020
    • shrink expand
      Program je koncipován jako plný studijní plán, neumožňuje získat ucelené znalosti a dovednosti z jiného studijního programu.

      Studijní program je určený pro přípravu středoškolských pedagogů.
    • shrink expand
      Jednokolová písemná formou testu z předmětu Geografie nebo Matematika.
      Test přijímací zkoušky je v českém jazyce. Test je hodnocen maximálně 100 body.

      Obsahová náplň testu vychází z platných učebnic pro gymnázia vydaných v ČR, případně z rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a z platných kurikulárních dokumentů; navíc jsou zařazeny otázky zjišťující zájem o obor a schopnost logické úvahy a aplikace znalostí, dovedností a postupů, které jsou běžnou součástí středoškolského kurikula.
    • shrink expand
      Admission to Bachelor's studies is conditioned by completed secondary education confirmed by a school-leaving certificate.

      Verification method: entrance exam
      Confirmation date (of entrance exam) from: 09.06.2020 Until: 12.06.2020
      Alternative date (of entrance exam): 23.06.2020
    • shrink expand
      Od přijímací zkoušky lze upustit za podmínek, které jsou kompletně uvedeny v sekci Informace o přijímacím řízení.
    • shrink expand
    • shrink expand
      Informace o přípravných kurzech jsou na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/czv/pripravne-kurzy
    • shrink expand
      Graduates are educated in geography, pedagogy and psychology and can evaluate and interpret geographical information in regional context at different geographic scales. They apply a distinct geographic perspective to various interdisciplinary fields. They are prepared to work in education, tourism, development agencies, media and public administration.